تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۳۷۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صرفه‌جویی میلیاردی «فخاس» در پی اصلاح تجهیزات فولادسازی

می متالز - اصلاح انجام شده در کوره قوس الکتریک فولاد خراسان (فخاس)، افزایش بهره‌وری این کوره و صرفه‌جویی چشم‌گیر مواد مصرفی را به دنبال داشت.
صرفه‌جویی میلیاردی «فخاس» در پی اصلاح تجهیزات فولادسازی

صرفه‌جویی میلیاردی «فخاس» در پی اصلاح تجهیزات فولادسازی

به گزارش می متالز، کسری غفوری اظهارکرد: ابتکارعمل همکاران پرتلاش ناحیه فولادسازی «مجتمع فولاد خراسان» کاهش توقف‌های ضروری برای تعویض مواد نسوز، صرفه‌جویی در مواد مصرفی و افزایش تعداد ذوب را در مجتمع به دنبال داشت.

وی افزود: تلاشگران و متخصصان مجتمع فولاد خراسان با خودباوری و ابتکار عمل موفق شدند ضمن برون سپاری فرآیند آماده سازی تجهیز «دلتازون کوره قوس الکتریک» کارخانه فولاد سازی شماره۱ ، تعداد ذوب‌گیری بدون تعویض مواد نسوز این کوره را به حدود دو برابر مقدار کنونی برسانند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با  اشاره اینکه بهره‌گیری از روش جدید بهره‌وری از تجهیز «دلتازون کوره قوس الکتریک» را دو برابر کرد، گفت: پیش از این اقدام، استحکام دلتازون برای حدود  ۶۵۰ ذوب کافی بود، که با اقدام اصلاحی روی این تجهیز هم اکنون تعداد ذوب را به حدود  ۱۰۵۰ عدد یعنی به حدود دو برابر رساندیم که این اقدام سبب شد تا توقف‌های خط تولید برای تعویض دلتازون کاهش یابد.

غفوری تصریح کرد: اقدام یادشده افزون بر صرفه‌جویی مستقیم ناشی از کاهش مصرف مواد نسوز در حدود سالانه ۱۰ میلیارد ریال، کاهش توقف برای تعویض تجهیزات را نیز به دنبال داشت.

عناوین برگزیده