تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۱۳۷۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گام بلند «شپترو» برای سودهی خالص در سال ۹۹

می متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان از دلایل زیان‌دهی شرکت و برنامه‌های هیات مدیره برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خبر داد.
گام بلند «شپترو» برای سودهی خالص در سال ۹۹

به گزارش می متالز، محسن علوی عطا آبادی درباره دلایل زیان‌دهی شرکت و برنامه هیات مدیره برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت گفت: علت اصلی زیان دهی شرکت در سال‌های اخیر و توقف تولید و فروش محصول اصلی شرکت پی‌وی‌سی بوده است.

وی افزود: این توقف ناشی از تعطیلی واحد ۴۰۰ شرکت پتروشیمی آبادان به‌دلیل وقوع حادثه آتش‌سوزی در تیرماه سال ۹۷ است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان ادامه داد: با تکمیل عملیات بازسازی واحد ۶۰۰ در خردادماه، عملیات تولید پی‌وی‌سی آغاز شد و آمارهای تولید در ماه‌های اخیر بیانگر رسیدن به ارقام تولید منطقی (حتی بالاتر از تولید سال پیش از آتش‌سوزی) است.

وی افزود: هیات مدیره در نظر دارد با برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید و کنترل منابع و استفاده به‌موقع از فرصت‌های به‌وجود آمده در بازار محصولات، سال ۱۳۹۹ را با کسب سود خالص به پایان برساند.

علوی عطا آبادی تصریح کرد: هیات مدیره در نظر دارد افزایش سرمایه ۳ هزار میلیارد ریالی را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد کند، در ضمن گزارش توجیهی افزایش سرمایه یادشده در مرحله تهیه و تدوین است.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شرکت جهت کاهش زیان انباشته، اجرا و تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای بوده که منتج به افزایش میزان خوراک دریافتی از پالایشگاه، افزایش بازده تولید و دستیابی به حداکثر ظرفیت عملی بوده  که در نتیجه به کسب سود بیشتر و حرکت به سمت حذف زیان انباشته در سال‌های آینده می‌شود.

عناوین برگزیده