تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۳۸۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر «حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا» تکذیب شد/ منبع این اخبار کجاست؟

می متالز - امروز خبر «حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا» رسانه ای شد این خبر توسط اعضای انجمن فولاد کشور تکذیب شد.
خبر «حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا» تکذیب شد/ منبع این اخبار کجاست؟

به گزارش می متالز، نحوه تعیین قیمت گذاری فولاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. رانت یکی از مهمترین  و چالش برانگیزترین موضوعات امروز در عرضه فولاد در بورس کالاست. 

 خبر « حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا» امروز رسانه ای شد و در ارتباط با مزایای آن خبرهایی با سرعت سراسر فضای مجازی را گرفت. جالب است کارشناسان نظرات موافق و مخالفی در این ارتباط با این حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا را نیز بیان کردند.

 صدای بورس در ارتباط با صحت و یا عدم صحت آن با فولادی ها و وزارت صمت ارتباط گرفت.

احمد دنیا نور، عضو هیات مدیره انجمن فولاد کشور در گفت و گو با  صدای بورس اظهار کرد: هیچ گونه ابلاغیه و یا خبری در ارتباط با فولاد و تحولات آن  از طرف وزارت صمت دریافت نکرده است.

مدیرعامل فولاد جنوب در ارتباط با صحت این خبر از وزارت صمت کسب اطلاع کرد و به صدای بورس گفت:  هیچ گونه تصمیمی از طرف وزارت صمت در ارتباط با نحوه عرضه فولاد در بورس کالا ابلاغ نشده است و خبر حذف سقف قیمت فولاد در بورس کالا کذب است.

این دومین بار است که در طول 10 روز گذشته خبری در ارتباط با فولاد و بورس کالا  از منابع چند گانه رسانه ای می شود. خبر اول در ارتباط با قیمت فرمایشی وزارت صمت بود که تکذیب شد.

 موضوع این بود که هفته آخر مهر ۹۹ موضوع تعیین قیمت دستوری از طرف وزارت صمت توسط یکی از رسانه ها مطرح شد. این خبر به سرعت رسانه ای شد. معاون معدنی  وزارت صمت در گفت و گو با صدای بورس از تلاش برای مذاکره با بورس کالا در مدیریت بازار فولاد سخن گفت و اعلام کرد: هیچ گونه قیمت گذاری دستوری از طرف وزارت صمت ابلاغ نشده است. شایعه نرخ گذاری دستوری فولاد به سرعت تکذیب شد و وزیر صمت در مجلس به این موضوع اذعان کرد که هیچ گونه تصمیمی برای نرخ گذاری فرمایشی وجود ندارد.

محمد کشانی، عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران در گفت و گو با  صدای بورس از اهمیت موضوع حذف دلالان  فولادی در داد و ستد های بورسی سخن گفت.

خبر حذف قیمت فولاد به مذاق فولاد سازان خوش آمد و به سرعت رسانه ای شد. به نظر می رسد موضوع فولاد در بورس کالا از سوی منبعی خاص در حال هدایت است. برخی معتقدند فولادسازان بزرگ و قطب های بزرگ در این موضوع دست دارند.

عناوین برگزیده