تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۳۸۶۱۹
سرویس خبر : انرژی
روز چهارشنبه اتفاق افتاد:

رکورد معاملات روزانه بورس انرژی شکسته شد/ صادرات ۲۸ میلیون بشکه بنزین در یک روز

می متالز - درحالی که بیش از یک سال از صادرات بنزین ایران از طریق رینگ بین المللی بورس انرژی می گذرد، چهارشنبه گذشته ۲۸ میلیون بشکه بنزین از طریق این رینگ معامله شد تا رکورد معاملات روزانه بورس انرژی رقم بخورد.
رکورد معاملات روزانه بورس انرژی شکسته شد/ صادرات ۲۸ میلیون بشکه بنزین در یک روز

به گزارش می متالز، چهارشنبه ( ۹ مرداد ماه ۱۳۹۸) عرضه های متنوعی در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران از سوی پالایشگاه ها و شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت که در صدر  آن معامله ۳۰۰۰ تن بنزین صادراتی ایران برای نخستین بار در صنعت نفت کشور قرار داشت؛ اتفاقی که به تناوب ادامه یافت و در برخی روزها شاهد رکورد شکنی بورس انرژی در صادرات بنزین بودیم.

در این راستا، چهارشنبه (۳۰ مهر ماه)، در بورس انرژی ایران رکورد معاملات روزانه بورس ایران همزمان با معامله موفق محموله صادراتی ۲۸ میلیون بشکه ای بنزین به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان شکسته شد و جمع ارزش معاملات این روز نیز از رقم ۳۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

شایان ذکر است، این محموله‌های صادراتی بنزین با حداقل قیمت ۶ هزار و ۶۰۰ تومان بر هر لیتر به ارزش یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون دلار به مقاصد زمینی و دریایی موجب شد تا مهرماه طلایی بورس انرژی به ثبت برسد و ارزش معاملات این ماه در نهایت به ۷۷/ ۳۸ هزار میلیارد تومان بالغ شود که بالاترین رکورد این بازار است.

عناوین برگزیده