تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بازار سرمایه در کوتاه مدت و بلند مدت/ ارز ۲۰ یا ۴۰ هزار تومان می شود؟

می متالز - کارشناس بازار کامودیتی ها گفت: انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه تاثیر گذار است.
پیش بینی بازار سرمایه در کوتاه مدت و بلند مدت/ ارز ۲۰ یا ۴۰ هزار تومان می شود؟

به گزارش می متالز، کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازار کامودیتی اظهار کرد: در اذهان عمومی این باور وجود داشت که اگر دلار ریزش کند، بورس رشد خواهد کرد. اما واقعیت این است که بورس به این زودی ها رشد نخواهد کرد.

وی گفت: شاخص خط حمایت یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی را شکست و پایین آمد و همین روند تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار و حتی پایین تر هم کاهش خواهد یافت.

جعفری طهرانی در پاسخ به وضعیت کامودیتی ها در بورس گفت: شرایط سهام فولادی ها و معدنی ها در بورس از سایر سهام ها بهتر است.

جعفری طهرانی انتقاد از دخالت دولت در بازار سرمایه و بازار ارز گفت: هر زمان دولت در اقتصاد دخالت می کند شرایط بدتر می شود.

وی بیان کرد: اگر انتخابات آمریکا به شکلی باشد که سهام شرکت های خارجی در بورس های بین‌المللی با ریزش همراه باشد، بر بازار سرمایه ایران نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و این تاثیر وحشتناک خواهد بود. به شکلی که کاهش ارزش سهام به طرف خط حمایت ۵۰۰ هزار حرکت خواهد کرد.

این کارشناس ارشد بازار کامودیتی ها تصریح کرد: روند ریزش های بورسی در آینده ادامه دار خواهد بود.

جعفری طهرانی بیان کرد: اگر بایدن در انتخابات آمریکا رای بیاورد( که به نفع ایران است) نرخ ارز به ۲۰هزار تومان خواهد رسید و اگر ترامپ برنده ریاست جمهوری آمریکا شود نرخ ارز به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید. اما نکته این است که با حضور بایدن ارزش بورس اکثر سهام های بین المللی کامودیتی و بورس کالایی سقوط خواهد کرد و این سقوط بر بورس داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار کامودیتی در ادامه گفت: زمانی که قیمت مس، فولاد، سنگ آهن، نفت و سایر کامودیتی ها سقوط کند، این سقوط به داخل کشور هم تاثیر می گذارد.

جعفری طهرانی یاد آور شد: تا پایان اسفند بازار سرمایه را کاهشی پیش بینی می کنم و در فروردین ۱۴۰۰ نیز با تغییر جو اقتصادی کشور و شاید نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تغییری در تحولات بورس رخ دهد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده