تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۳۸۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

افزایش ١۵ درصدی صادرات استان فارس

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت : در سال ۹۰ میزان صادرات کالا از استان فارس ۵۵٠ میلیون دلار بود، اما در سال‌های اخیر تاکنون این صادرات به یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار رسیده است.
افزایش ١۵ درصدی صادرات استان فارس

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در استان خبر داد که ٥٦٠ کارت آن فعال شده و از این میزان ٢٢٠ مورد مربوط به تولید و مابقی غیر تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه فارس، استانی سرآمد در صادرات محصولات غیر نفتی محسوب می‌شود، افزود: در سال 90 صادرات کالا از فارس ۵۵٠ میلیون دلار بود، اما طی سال‌های اخیر تاکنون این صادرات به یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به فعال شدن شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا مشکلات شهرستان‌ها از این طریق رفع شوند.

ایزدی عنوان کرد: تجهیزات الکترونیک میز‌های کشوری نیز در اختیار فارس هم هست و مسائل مرتبط با این میز‌های صادراتی نیز در این استان مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی از افزایش ١۵ درصدی صادرات فارس طی سال گذشته خبر داد و گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کشور‌های است که می‌تواند بازار‌های خوبی برای تولیدکنندگان فارس باشند و تولیدکنندگان این استان نیز محصولاتی تولید می‌کنند که دارای بالاترین کیفیت هستند.

ایزدی همچنین گفت: پایانه صادراتی فارس در منطقه ویژه اقتصادی با ٢٢ هکتار مساحت توسط بخش خصوصی و با ٢٥ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که اگر در بحث منابع مالی حمایت شود، به زودی کارگو صادراتی فارس راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم از این استان به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران