تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۳۸۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

افزایش ١۵ درصدی صادرات استان فارس

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت : در سال ۹۰ میزان صادرات کالا از استان فارس ۵۵٠ میلیون دلار بود، اما در سال‌های اخیر تاکنون این صادرات به یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار رسیده است.
افزایش ١۵ درصدی صادرات استان فارس

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در استان خبر داد که ٥٦٠ کارت آن فعال شده و از این میزان ٢٢٠ مورد مربوط به تولید و مابقی غیر تولیدی است.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه فارس، استانی سرآمد در صادرات محصولات غیر نفتی محسوب می‌شود، افزود: در سال 90 صادرات کالا از فارس ۵۵٠ میلیون دلار بود، اما طی سال‌های اخیر تاکنون این صادرات به یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به فعال شدن شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا مشکلات شهرستان‌ها از این طریق رفع شوند.

ایزدی عنوان کرد: تجهیزات الکترونیک میز‌های کشوری نیز در اختیار فارس هم هست و مسائل مرتبط با این میز‌های صادراتی نیز در این استان مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی از افزایش ١۵ درصدی صادرات فارس طی سال گذشته خبر داد و گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کشور‌های است که می‌تواند بازار‌های خوبی برای تولیدکنندگان فارس باشند و تولیدکنندگان این استان نیز محصولاتی تولید می‌کنند که دارای بالاترین کیفیت هستند.

ایزدی همچنین گفت: پایانه صادراتی فارس در منطقه ویژه اقتصادی با ٢٢ هکتار مساحت توسط بخش خصوصی و با ٢٥ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که اگر در بحث منابع مالی حمایت شود، به زودی کارگو صادراتی فارس راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم از این استان به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

عناوین برگزیده