تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۱
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۳۹۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام ایمیدرو خبر داد:

نتیجه فعالیت بازارگردانی ۸ شرکت بزرگ بورسی: خرید ۷ هزار میلیاردی سهم

می متالز - قائم مقام ایمیدرو ضمن تکذیب خرید و فروش مستقیم این سازمان در بورس از برآیند ۷ هزار میلیارد تومانی فعالیت صندوق بازارگردانی "فملی، فولاد، کگل، کچاد، فخوز، کگهر، فخاس، هرمز" در مهر خبر داد.
نتیجه فعالیت بازارگردانی ۸ شرکت بزرگ بورسی: خرید ۷ هزار میلیاردی سهم

به گزارش می متالز، عباس نعیمی درباره شایعات و گمانه زنی ها پیرامون فعالیت ایمیدرو در بورس و شائبه عدم حمایت این سازمان از بازار سرمایه به رغم جلسه مشترک اخیرا برگزار شده با مدیران سازمان بورس و نمایندگان مجلس گفت: ایمیدرو چون یک سازمان دولتی است نمی تواند مستقیما" خرید و فروشی در بازار سرمایه داشته باشد.

وی افزود: همه شرکت های مرتبط با ایمیدرو از جمله ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، گهر زمین، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان و... ملزم به ایجاد صندوق بازارگردانی و ایجاد هم شده اند و برآیند فعالیت این صندوق ها به ثبت 7 هزار میلیارد تومان خرید سهام در مهر ماه منتج شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه حجم فروش سهام در این روزها بسیار غیر عادی است، ادامه داد: همه شرکت ها عملکرد مثبت و چشمگیر 6 ماهه ای از خود به نمایش گذاشتند اما به دلیل عدم اعتماد سهامدار، همچنان ذائقه فروش بر خرید سهم در بازار غلبه می کند و در نهایت این رفتار هیجانی سبب شده بعد از هر خریدی فروشنده جدیدی در نمادهای مورد حمایت پیدا شود و دلیل عدم تعادل در این نمادها بیشتر به میزان اعتقاد سرمایه گذار به کلیت بازار بستگی دارد و نه حمایت هایی که صورت گرفته و می گیرد.

نعیمی به سرمایه گذاران بازار سرمایه توصیه کرد: دنباله روی شایعات نباشند و هنگام تصمیم گیری در خصوص سهام به میزان سوددهی و وضعیت بنیادی شرکت ها توجه کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده