تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۴۲
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۱۳۹۷۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بررسی تکنیکال فلز مس

می متالز - روند کلی قیمت هر تن فلز مس در بازار لندن، صعودی شکسته شده برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت فلز مس با افزایش حدود ۲ درصدی از محدوده ۶۴۳۲ دلار به محدوده ۶۵۸۵ دلار رسید.
بررسی تکنیکال فلز مس

به گزارش می متالز، حدود ۵۷ روز کاری قبل روند صعودی قیمت فلز مس به سمت پایین شکسته شد و این موضوع حرکت افزایشی آن را مختل کرد و بعد از آن قیمت وارد فاز اصلاح زمانی شد. در صورتی که اصلاح زمانی به اصلاح قیمتی نیز تبدیل شود، می‌تواند تا محدوده‌های قیمتی ۵۹۰۰ دلار نیز ادامه داشته باشد که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها حمایت می‌گوییم. محدوده‌های ۶۳۵۰ دلار، ۶۲۵۰ دلار و ۶۰۵۰ دلار را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم حمایتی قیمت این فلز در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت مس به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های حمایتی یا عکس‌العمل قیمت به حضور در منطقه‌ای که بعد از چند روز افزایش تقریبا متوالی، قیمت به آن می‌رسد و به آن منطقه اشباع فروش می‌گوییم (در حال حاضر در این منطقه قرار نداریم) تغییر مسیر داد و افزایش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های مقاومتی ۶۹۷۰ دلار، ۷۰۸۵ دلار و ۷۲۳۵ دلار، محدوده خط روند صعودی شکسته شده نیز می‌تواند به‌عنوان محدوده مقاومتی شناخته شود.

 

بررسی محدوده‌های قیمتی با اهمیت

درصورت کاهش قیمت‌ها و بعد از عبور قیمت از محدوده قیمتی بسیار مهم ۶،۳۵۰ دلار به سمت پایین، در صورت ادامه کاهش قیمت مس، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶،۲۵۰ دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.  در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۵،۹۱۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۵،۹۱۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه شود. در صورت افزایش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی شکسته شده، می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی سرمایه‌گذاران را برای ادامه بیشتر روند صعودی دچار شک و تردید می‌کند. محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶،۶۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت ادامه روند صعودی فلز مس در میا ن مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷،۰۸۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای تشکیل یک روند صعودی بلندمدت افزایش می‌دهد. قیمت، برای عبور از محدوده ۷،۰۸۵ دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

سمانه عاملی/ تحلیلگر بازار

23123123

عناوین برگزیده