تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۳۹۷۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش چشمگیر ظرفیت تولید با بهره برداری کارخانه های بزرگ فولاد جدید چینی

می متالز - چندین پروژه بزرگ فولادی واقع در جنوب شرقی آسیا که مورد حمایت سرمایه گذاری چین قرار گرفته اند، در حال اتمام هستند و باعث افزایش چشمگیر ظرفیت تولید در منطقه می شوند.
افزایش چشمگیر ظرفیت تولید با بهره برداری کارخانه های بزرگ فولاد جدید چینی

به گزارش می متالز، بر اساس آمار انجمن آهن و فولاد جنوب شرقی آسیا ۵۹٫۹ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در دهه آینده در جنوب شرقی آسیا برنامه ریزی می شود که ۳۹٫۴ میلیون تن آن حاصل پروژه های چین خواهد بود. بر اساس گفته های این انجمن، تولید فولاد کشورهای آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۱۹ به ۴۵٫۳ میلیون تن رسیده است که ۵٫۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد.

 

فیلیپین: ۱۸ میلیون تن

بیشترین ظرفیت برنامه ریزی شده برای سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا طی دهه آینده از فیلیپین تأمین می شود و طبق گزارش SEAISI در سال ۱۸ میلیون تن به این میزان اضافه می شود. در حالی که فیلیپین به عنوان یک تولید کننده فولاد بلند کاملاً تثبیت شده است، فاقد هرگونه کارخانه تولید فولاد تخت است. دو کارخانه جدید به رهبری چینی ها به دنبال حل سریع این مساله هستند. طبق اعلام موسسه آهن و فولاد فیلیپین ، در سال ۲۰۱۹ ، فیلیپین ۳٫۳۸ میلیون تن فولاد تخت وارد کرد.

گروه Panhua چین در حال ساخت یک کارخانه یکپارچه در استان Misamis Oriental فیلیپین است. این کارخانه با ظرفیت کلی ۱۰ میلیون تن ، اسلب فولادی، کویل گالوانیزه و کویل روکش دار رنگی را تولید خواهد کرد. کار بر روی این کارخانه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و طبق گفته SEAISI، تاریخ شروع به کار آن در سال ۲۰۲۲ تخمین زده می شود. یک تاجر فیلیپینی به Fastmarkets گفت که از زمان شیوع بیماری همه گیر Covid-19 اطلاعات جدید در مورد این پروژه کم است.

 

مالزی: ۱۱٫۳ میلیون تن

بزرگترین واحد جدید در مالزی یک پروژه عظیم از Wen’an چین است که قرار است در استان ساراواک ساخته شود. کارخانه در صورت تکمیل به بزرگترین سازنده فولاد مالزی تبدیل خواهد شد. اما این پروژه با مخالفت علنی فدراسیون صنعت آهن و فولاد مالزی و انجمن فولاد مالزی به دلیل نگرانی های شدید آن ها در مورد ظرفیت مازاد در این کشور مواجه است.آن ها در ماه فوریه اعلام کردند که می ترسند کارخانه Wen’an منجر به سقوط قیمت کویل نورد گرم شود و قراضه موجود به حدی کاهش یابد که برای تأمین تقاضا واردات قابل توجهی لازم باشد. دومین سرمایه گذاری مالزی، افزایش ظرفیت تولید کننده فولاد شرقی است که متعلق به Donggang چین است و در ترنگگانو واقع شده است.

 

میانمار: ۴ میلیون تن

طبق اعلام انجمن آهن و فولاد میانمار، ۲٫۱۰ میلیون تن محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ وارد شده است که ۶۰ درصد محصولات طویل فولادی است. MISA پیش بینی می کند که کل مصرف فولاد تا سال ۲۰۵۰ به ۵ میلیون تن در سال برسد که ناشی از بخش ساخت و ساز است. بزرگترین سازنده فولاد میانمار Myingyan Steel است. سال گذشته، China & Kunming Iron & Steel توافق نامه ای برای ساخت یک کارخانه تولید فولاد یکپارچه در میانمار امضا کرد که به راحتی به بزرگترین واحد کشور تبدیل می شود.

 

اندونزی: امسال ۳ میلیون تن

اندونزی قبلا یک سرمایه گذاری جدید فولاد چینی داشت؛ زمانی که PT Dexin Steel شروع به ارائه بیلت در سولاوی مرکزی کرد. این تولید کننده که ظرفیت ۳٫۵ میلیون تنی در ماه دارد، اکنون با فروش اخیر به چین و مانیل به یک پیشرو در بازار صادرات بیلت تبدیل شده است. یک ظرفیت جدید تحت حمایت چین در کشور، توسط گروه بزرگ Hebei Bishi چین ایجاد شده است که تولید آن از ۲۰۱۹-۲۰۲۰ آغاز می شود. اما طبق گزارش رسانه های اندونزی، این پروژه در ژوئن ۲۰۱۹ تعطیل شد. زیرا این زمین به دلیل وجود جنگل و منطقه حفاظت شده تحت حمایت قانون اندونزی قرار دارد. در همین حال، SEAISI می گوید با سرمایه گذاری غیر چینی ، کارخانه اندونزی PT Krakatau در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت کل را به ۱۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

 

کامبوج: ۳٫۱ میلیون تن

طبق یک گزارش خبری در ماه می سال ۲۰۱۹ کارخانه Baowu چین در حال انتقال دو کوره بلند از استان غربی سین کیانگ به کامبوج بوده است. طبق گفته های SEASI کل ظرفیت درگیر ۳٫۱ میلیون تن است. بر اساس گزارش رویترز، تجهیزات از Xinjiang Bayi Nanjiang Steel Baicheng منتقل شد که یک شرکت تابعه Baowu است.

عناوین برگزیده