تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۳۹۷۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کارنامه ۷ ماهه تولید مس ایران نسبت به برنامه تولید در سال ١٣٩٩؛

تولید آند ١٠ درصد، کاتد ۷ درصد و کنسانتره مس ۵ درصد رشد کرد

می متالز - طبق آمار منتشر شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بیش از ۲۰۵ هزار تن آند، بیش از ١٦٢ هزار تن آند و بالغ بر ۷۰۶ هزار تن کنسانتره مس تولید شده است که نسبت به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تولید در سال جاری به ترتیب ١٠، هفت و پنج درصد رشد تولید را تجربه کرده است.
تولید آند ١٠ درصد، کاتد ۷ درصد و کنسانتره مس ۵ درصد رشد کرد

به گزارش می متالز، براین اساس طی این بازه زمانی شرکت ملی مس ایران ٢٠٥  هزار و ۱۰۹ تن آند تولید کرده است که با این میزان تولید، برنامه ۱۸۶ هزار و ۱۴۶ تنی هفت ماهه امسال را با رشد ۱۰ درصدی محقق کرده است؛ همچنین ۱۶۲ هزار ۷۳۱ تن کاتد مس تولید شده است که نسبت به برنامه هفت‌ماهه امسال از رشد هفت درصدی برخوردار شده است.

در این زمینه مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرده است این میزان تولید آند و کاتد، رکورد تولید هفت‌ ماهه این محصولات را از ابتدای راه‌اندازی شرکت ملی صنایع مس ایران تاکنون به ثبت رسانده است. همچنین طی این بازه زمانی رکورد تولید هفت‌ ماهه تولید کنسانتره مس ثبت شده است؛ به‌طوری‌که مجموع کارخانه‌های تغلیظ شرکت مس با پنج درصد رشد نسبت به برنامه، موفق به تولید ۷۰۶ هزار و ۷۸۹ تن کنسانتره مس شده‌اند.

بررسی آمار تولید شرکت مس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون، این شرکت در مهرماه بالاترین میزان تولید کنسانتره مس را ثبت کرده است. تولید کنسانتره مس در مهرماه با رشد ۹ درصدی به ۱۰۷ هزار و ۱۹۱ تن رسیده است که بالاترین میزان تولید کنسانتره در هفت‌ ماهه گذشته امسال بوده است.

طبق آمار، میزان تولید مس محتوی معدنی در هفت ماه ابتدایی امسال، در مجموع١٧١ هزار و ۴۶۶ تن مس بوده است که در مقایسه با برنامه ۱۶۷ هزار و ۴۸۴ تنی، رشد دو درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این در بازه زمانی مذکور، ۱۰۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تن سنگ معدن استخراج شده است که نسبت به برنامه امسال رشد سه درصدی داشته است. همچنین ۳۱ میلیون و ۳۱۰هزار تن سنگ سولفور برداشت شده است که دو درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است.

عناوین برگزیده