تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۳۹۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم‌مقام ایمیدرو اعلام کرد:

صدور انواع بیمه‌نامه به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان توسط صندوق بیمه معدن

می متالز - قائم‌مقام هیات عامل ایمیدرو از صدور انواق بیمه‌نامه از سوی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به ارزش 390 میلیارد تومان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: به رغم مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، عملکرد این صندوق بیش از عملکرد کل سال 98 بوده است.
صدور انواع بیمه‌نامه به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان توسط صندوق بیمه معدن

صدور انواع بیمه‌نامه به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان توسط صندوق بیمه معدن

به گزارش می متالز، عباس نعیمی با اعلام این خبر در نشست پایش عملکرد صندوق بیمه معدن گفت: از فروردین تا پایان شهریورماه ۹۹، انواع بیمه‌نامه به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان آماده صدور است. طی این مدت ۲۹۲ میلیارد تومان نیز بیمه‌نامه برای معادن بخش خصوصی صادر شده است.

وی با تقدیر از اقدامات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، ادامه داد: کل عملکرد صندوق بیمه معدن در سال ۹۸ نشان می‌دهد، ارزش بیمه‌نامه‌های صادره به ۳۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

گسترش فعالیت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

این عضو هیات عامل ایمیدرو، میزان کل تعهدات صندوق را از ابتدای تاسیس ۷۷۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت:‌ خوشبختانه روند فعالیت به‌گونه‌ای بوده که مشکل خاصی در وصول مطالبات وجود ندارد.

نعیمی درعین‌حال به برنامه افزایش سرمایه این صندوق از سوی ایمیدرو،‌ اشاره کرد و خواستار تسریع در فراهم شدن زمینه لازم برای افزایش سرمایه این نهاد پشتیبان معادن شد.

محمد آقاجانلو، معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی با اعلام اینکه فعالیت‌های ایمیدرو طی دو سال اخیر گسترش یافته، ‌خواستار هم‌راستایی ارائه خدمات بیمه‌ای برای بخش‌های مختلف از جمله اکتشافات، زیربناها، معادن کوچک شد.

خدمات جدید صندوق بیمه معدن در راه است

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، تصریح کرد: با شرکت‌های «های تک» و استارت آپ در بخش معدن در حال همکاری هستیم تا پوشش بیمه‌ای از فعالیت‌های این حوزه توسعه یابد.

فرید دهقانی گفت: اعطای یارانه سود تسهیلات مربوط به فعالیت‌های این بخش، از جمله اقداماتی است که در حال بررسی قرار داریم.

وی به برنامه جدید این صندوق در راستای تامین مالی اشاره و تصریح کرد: صدور بیمه‌نامه اعتباری به منظور تامین منابع مالی از بازار سرمایه (اوراق مرابحه)،‌ در دستور کار قرار دارد.

برنامه پیاده‌سازی سیستم اعتبارسنجی مشتریان

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی توضیح داد: با سازمان بورس در حال مذاکره هستیم به صورتی که این صندوق به عنوان رکن ضامن معرفی شود.

دهقانی همچنین به برنامه پیاده‌سازی سیستم اعتبارسنجی مشتریان توسط این صندوق اشاره کرد و گفت: مشاور این طرح، انتخاب شده و در حال نهایی کردن برنامه برای پیاده‌سازی هستیم.

وی گزارشی نیز درباره اجرای مدیریت ارتباط با مشتری،‌ پیاده‌سازی نظام بودجه عملیاتی و … ارائه داد.

عناوین برگزیده