تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۱۴۰۰۵۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مرکز آمار ایران اعلام کرد:

گزارش رسمی از گرانی۷۱ درصدی مصالح ساختمانی با صدرنشینی آهن‌

می متالز - مرکز آمار ایران از افزایش ۷۱.۴ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در تابستان سال جاری نسبت به فصل مشابه سال گذشته خبر داد.
گزارش رسمی از گرانی۷۱ درصدی مصالح ساختمانی با صدرنشینی آهن‌

به گزارش می متالز، مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی تهران در تابستان سال جاری به 698.8 رسید که نسبت به فصل قبل (536.5) بالغ بر 30.3 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل، معادل 71.4 درصد بوده که بیش از 39.5 درصد افزایش داشته است.

در بین تمام گروه های اجرایی، گروه آهن آلات، میلگرد ،پروفیل ،درب، پنجره و نرده با 172.2 درصد افزایش قیمت، بیشترین و شیشه با 31.3 درصد،کمترین تورم نقطه به نقطه را داشته اند.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان نسبت به سال گذشته (تورم سالانه)، معادل 40.8 درصد بودهبالغ بر 11.5 واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته مربوط به پاییز 98 با 42.2درصد و کمترین مربوط به بهار ٩٩ معادل 29.3 درصد بوده است.

در بین گروههای اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم مربوط به گروه اجرایی آهن آلات با 71.9 درصد افزایش و کمترین با 15.7 درصد افزایش متعلق به گروه شیشه بوده است.

درصد تغییرات شاخص قیمت کل نهاده‌های ساختمانی نسبت به فصل قبل، معادل 30.3 درصد بوده که بیش از 13 درصد افزایش داشته است.

بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به همین فصل و کمترین درصد تغییر فصلی شاخص کل مربوط به پاییز 98 با 3.4 درصد تغییر بوده است.

در بین گروههای اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به آهن آلات  با 63.9 درصد افزایش و کمترین تغییر نیز مربوط به گروه خدمات با 5.5 درصد افزایش بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده