به گزارش می متالز، محمدرضا نجفی منش با اشاره به پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروها توسط مردم و طی یک سال به ایرنا گفت: مطالبات بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان قطعهسازان از خودروسازان و نبود نقدینگی کافی خودروسازان، شرکت های قطعه سازی را بر آن داشت نامهای به وزیر صنعت با ۳ پیشنهاد ارسال کنند.
وی ادامه داد: نخستین پیشنهاد این بود که فروش خودرو برای ماههای باقی مانده سال با محوریت هیات مدیره خودروسازان و تحت نظارت وزارت صنعت، ایدرو و کمیسیون صنایع و معادن مجلس باشد.
این مقام مسوول افزود: خودروسازان با عرضه سهام خزانه و همچنین املاک و داراییها در بورس می توانند نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند. بنابراین فروش داراییهای ثابت و سهام، پیشنهاد دوم است. همچنین با توجه به بدهی خودروسازان و نبود نقدینگی در پیشنهاد سوم قید شده بخشی از خودروها در اختیار قطعهسازان قرار گیرد تا با فروش در بازار، بتوانند به چرخه تولید ادامه دهند.
نجفی منش گفت: علاوه بر این به منظور رونق تولید پیشنهاد شده ارز آن بخش از مواد اولیه و قطعات وارداتی منتظر ترخیص در گمرک هستند از سوی بانک مرکزی تخصیص داده شود و در غیر این صورت، استفاده از ارز متقاضی بدون ذکر منشاء مجاز باشد.