تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۴۰۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرح معاملات «شفن» در سال مالی جاری

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از انجام معاملات جدید از سوی شرکت پتروشیمی فن آوران خبر داد.
شرح معاملات «شفن» در سال مالی جاری

به گزارش می متالز، محمود مخدومی گفت: شـرکت پتروشیمی فناوران از شرکت‌های تحت کنترل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در سال مالی جاری معاملات زیر را انجام داده است:

۱- واگذاری ۳.۲۸ درصد سـهام «تاپیکو» (در راسـتای رعایت مفاد ماده ۲۸ دسـتورالعمل حاکمیت شرکتی) به بهای تمام شده ۵ هزار و ۲۵۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال ( هر سهم یک هزار و ۹۶۶ ریال) و مبلغ واگذاری ۵۳ هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال انجام شده است. بهای هر سهم در این واگذاری ۲۰ هزار و ۱۵۴ ریال بوده و همچنین سود محقق شده از این معامله برای «شفن» مبلغ ۴۸ هزار و ۶۴۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال بوده است.

۲- واگذاری ۴.۴۷ درصد از سهام شرکت بانک ملت با بهای تمام شده ۵۳ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال ( هر سهم ۵ هزار و ۸۳۰ ریال)  با هدف خرید سهام ارزشمند جایگزین انجام شده است.

وی افزود: مزید اسـتحضار آثار مالی ناشـی از واگذاری سهام ذکر شده  افزایش مبلغ ۲۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال (۳۰۳ ریال به ازای هر سهم) در حقوق صاحبان سهام صورت‌های مالی تلفیقی سال جاری این شرکت است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد