تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۴۰۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرح معاملات «شفن» در سال مالی جاری

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از انجام معاملات جدید از سوی شرکت پتروشیمی فن آوران خبر داد.
شرح معاملات «شفن» در سال مالی جاری

به گزارش می متالز، محمود مخدومی گفت: شـرکت پتروشیمی فناوران از شرکت‌های تحت کنترل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در سال مالی جاری معاملات زیر را انجام داده است:

۱- واگذاری ۳.۲۸ درصد سـهام «تاپیکو» (در راسـتای رعایت مفاد ماده ۲۸ دسـتورالعمل حاکمیت شرکتی) به بهای تمام شده ۵ هزار و ۲۵۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال ( هر سهم یک هزار و ۹۶۶ ریال) و مبلغ واگذاری ۵۳ هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال انجام شده است. بهای هر سهم در این واگذاری ۲۰ هزار و ۱۵۴ ریال بوده و همچنین سود محقق شده از این معامله برای «شفن» مبلغ ۴۸ هزار و ۶۴۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال بوده است.

۲- واگذاری ۴.۴۷ درصد از سهام شرکت بانک ملت با بهای تمام شده ۵۳ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال ( هر سهم ۵ هزار و ۸۳۰ ریال)  با هدف خرید سهام ارزشمند جایگزین انجام شده است.

وی افزود: مزید اسـتحضار آثار مالی ناشـی از واگذاری سهام ذکر شده  افزایش مبلغ ۲۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال (۳۰۳ ریال به ازای هر سهم) در حقوق صاحبان سهام صورت‌های مالی تلفیقی سال جاری این شرکت است.

عناوین برگزیده