تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۴۰۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ارکانی عنوان کرد:

اتمام حجت با اداره کل بازرسی خراسان رضوی در خصوص پرونده موسسات اعتباری

می متالز - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: از آنجا که شفافیت و قاطعیت در پیگیری امور مردم و موکلین را برای خود یک وظیفه می‌دانم لذا تمام حجت با اداره کل بازرسی خراسان رضوی در خصوص پرونده موسسات اعتباری صورت گرفت.
اتمام حجت با اداره کل بازرسی خراسان رضوی در خصوص پرونده موسسات اعتباری

احسان ارکانی

به گزارش می متالز، احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه و رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از اتمام حجت با اداره کل بازرسی خراسان رضوی در خصوص پرونده موسسات اعتباری خبر داد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: ضمن تشکر از اقدام ارزنده آیت الله رییسی در ابلاغ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران، تلاش خواهم کرد بعنوان نماینده مردم در این راستا به اجرایی شدن این تصمیم ایشان کمک کنم.

وی ادامه داد: از آنجا که طی نامه‌ای به اداره کل بازرسی استان خراسان رضوی درخصوص شکایات و اعتراضات متعدد مردم و سپرده‌گذاران مبنی بر اهمال و قصور سازمان بازرسی استان خراسان رضوی در انجام وظایف ذاتی نظارتی و پیشگیرانه در مرحله قبل از وقوع معضلات در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز (میزان، فرشتگان، ثامن‌الحجج(ع)، بدرتوس، پیوند، الزهرا(س) و...) و همچنین شرکت پدیده شاندیز که منجر به تضییع حقوق و نابودی سرمایه ده‌ها هزار نفر از مردم بویژه در استان خراسان رضوی گردید که بعضا حاصل سال‌ها دسترنج و زندگی آنها بوده است، خواستار ارائه نسخه‌ای از مستندات یا اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه این مجموعه نظارتی شده ، اما متاسفانه کوچکترین پاسخی از این سازمان در این رابطه دریافت نشده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس افزود: از آنجا که شفافیت و قاطعیت در پیگیری امور مردم و موکلین را برای خود یک وظیفه می‌دانم لذا نامه پیرو جهت اتمام حجت برای این اداره کل استانی ارسال شد.

وی بیان کرد: بدیهی است عدم پاسخگویی به منزله عدم وجود مستندات و بالتبع مهر تاییدی بر اعتراضات مردمی مبنی بر عدم اقدام عملی پیشگیرانه و ترک فعل اداره کل بازرسی استان خراسان رضوی در ممانعت از ادامه کار موسسات غیرمجاز بوده است که جلوی چشمان ناظر این مجموعه سال‌ها به فعالیت غیرقانونی خود در استان ادامه داده‌اند و سرمایه مردم را به تاراج برده‌اند.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس با بیان اینکه قاعدتا در این صورت گام بعدی هم توسط مجلس انقلابی برداشته خواهد شد، افزود: مشخص نیست مجموعه‌ای که در سطح یک اداره کل استانی حاضر به پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی نیست چگونه پاسخ مردم عادی را خواهد داد؟

عناوین برگزیده