تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۴۰۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جباری خبر داد:

ایمیدرو در آستانه تحقیق و تفحص؛ بلااستفاده ماندن ظرفیت معادن در پارسیان

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو در صورت تداوم عملکرد فعلی خبر داد.
ایمیدرو در آستانه تحقیق و تفحص؛ بلااستفاده ماندن ظرفیت معادن در پارسیان

به گزارش می متالز، احمد جباری از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو در صورت تداوم عملکرد فعلی خبر داد و گفت: هرچند وظایف و مسوولیت‌های مهم و اساسی برعهده ایمیدرو است اما براساس بررسی‌های انجام گرفته این دستگاه‌ در انجام این تکالیف کوتاهی می‌کند.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تصویب مجلس هشتم، پارسیان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد اما ایمیدرو که مسوول ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه برای بهره‌برداری از ظرفیت آن بود، وظایف خود را به درستی انجام نداده و این منطقه تاکنون مستقل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: معادن بسیاری در حوزه انتخابیه اینجانب وجود دارد که به دلیل اهمال ایمیدرو از این پتانسیل به درستی استفاده نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس افق اقتصادی که برای مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش ایمیدرو پیش بینی شده تاکنون محقق نشده است، ادامه داد: علیرغم اینکه پارسیان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شده اما تاکنون از نظر جمعیت، امکانات و زیرساخت و... با کمبودهای بسیاری روبه رو است.

عناوین برگزیده