تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۷
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۸۰۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون صمت لرستان:

نبود دستگاه‌های فرآوری از مهمترین مشکلات حوزه معادن لرستان است

‌می‌متالز - معاون صمت لرستان نبود دستگاه‌های فرآوری را یکی از مهمترین مشکلات حوزه معادن دانست و گفت: با توجه به ظرفیت معادن در استان، وجود دستگاه فرآوری بسیار لازم است تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، شهرام دارابی در جلسه بررسی راهکار‌های سرمایه‌گذاری در معادن لرستان، اظهارداشت: از معادن استان ۱۸ نوع ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود که استخراج سنگ‌های تزئینی در لرستان بسیار زیاد است و این سنگ‌ها شامل سنگ چینی، مرمری، گرانیتی و ماده معدنی کربنایت کلیسیم است که با خلوص ۹۹ درصد استخراج شده و توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی افزود: مواد اولیه بیش از ۱۳۵ کارخانه کاشی میبد را ما تهیه می‌کنیم که بهترین کاشی‌های منطقه، خاکش از همین مناطق به دست می‌آید و نشان از ظرفیت و کیفیت مواد اولیه در استان دارد.

معاون صمت لرستان با اشاره به فعالیت ایمیدرو در استان، عنوان کرد: در مناطق جنوبی استان نیز ذخایری از آهک وجود دارد که یک کارخانه در همین راستا بیش از سه دهه است کار می‌کند، ولی شرکت ایمیدرو یک واحد را در حال راه‌اندازی دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین استان لرستان دارای ذخایر گچی است که هم کلوخه و هم پودر آن صادر می‌شود.

دارابی نبود دستگاه‌های فرآوری را یکی از مهمترین مشکلات حوزه معدن برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت معادن در استان، وجود دستگاه فرآوری بسیار لازم است تا از خام‌فروشی جلوگیری شود و این کار می‌تواند از نظر اقتصادی نیز نقش مهمی داشته باشد.

وی وجود سرمایه‌گذار را در این بخش ضروری دانست و تصریح کرد: در حوزه معادن و ایجاد زنجیره تولید معادن، نیاز به سرمایه‌گذار داریم به طوری که تا حدود دو دهه قبل، سنگ‌های زیادی به خاطر یک لایه و رگه کنار گذاشته می‌شدند در حالی که از این سنگ‌ها با ورود تکنولوژی برای تزئینات ساختمان استفاده شد.

معاون صمت لرستان خاطرنشان کرد: نورآباد بخشی بکر و دست نخورده است که ذخایر خوبی دارد، البته قرار بود سازمان در این منطقه سرمایه‌گذاری کند و لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

منبع: سفیر افلاک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده