تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۸۴۵۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون قضایی دادستان کل کشور:

ظرفیت معادن باید به خوبی به کار گرفته شود

‌می‌متالز - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: به لطف الهی ایران یکی از کشور‌های سرشار از معادن است و این ظرفیت باید به خوبی به کار گرفته شود تا بتوان در زمینه صادرات عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، در ادامه نشست‌های تخصصی معاونت قضایی دادستان کل کشور در رابطه با پیگیری و رفع مشکلات صاحبان صنایع و بنگاه‌های تولیدی صبح امروز نمایندگان شرکت‌های معادن منگنز ایران (استان‌های تهران، کرمان، کرمانشاه، سمنان، قم، خراسان جنوبی و نماینده قرارگاه خاتم) با علی جمادی معاون دادستان کل و رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.

جمادی در خصوص برگزاری این قبیل جلسات گفت: حمایت از تولید، اشتغال آفرینی و رونق صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از وظایفی است که با جدیت در دستگاه قضایی و دادستانی کل دنبال می‌شود و اعتقاد داریم کمک به حوزه اقتصاد موجب جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی در خصوص نقش و جایگاه معادن در اقتصاد کشور گفت: به لطف الهی ایران یکی از کشور‌های سرشار از معادن است و این ظرفیت باید به خوبی به کار گرفته شود تا بتوان در زمینه صادرات عملکرد خوبی داشته باشیم.

جمادی در ادامه به برخی خلاًهای نهاد‌های تصمیم‌ساز مرکزی در رابطه با بعضی از تشکل‌های تولیدی اشاره داشته و اظهار کرد: معادن منگنز می‌بایست با پرهیز از خام فروشی و تمرکز بر استخراج و کیفی‌سازی مواد استحصالی و انتقال به بخش سنگ‌شکن و مصارف کارخانه‌های داخلی، با بالا بردن عیار منگنز و تعرفه مناسب جهت رقابت با محصولات خارجی ضمن بی نیاز کردن کارخانجات داخلی، اقدام به صادرات محصولات با کیفیت و ارزآوری به داخل کشور داشته باشند.

در ادامه این نشست راغبیان مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران و دیگر شرکت کنندگان مطالبی را پیرامون مشکلات معادن منگنز ایران مطرح که عنوان شد: علی رغم اینکه قادر به تامین بیش از ۵۰ درصد از نیاز‌های کشور در این بخش هستند، اما ۷۵ درصد منگنز مصارف کارخانه‌های داخلی کشور از طریق واردات تامین می‌گردد و در دراز مدت این امر سبب زمین گیر شدن معادن منگنز ایران خواهد شد.

همچنین اشاره شد این محصول حدود ۸۰ درصد در صنایع فولاد کاربرد داشته و نزدیک به ۱۰۰ تن منگنز در سال با عیار متوسط ۲۳ در کشور تولید می‌شود که این معادن را در زمره یکی بزرگترین تولیدکنندگان کشور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده