تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۸۴۶۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت:

سهم خراسان جنوبی از محل درآمد معادن پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - فاطمی امین گفت: سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن برای خراسان جنوبی و شهرستان خوسف پیگیری می‌شود. به گزارش می‌متالز،

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی‌امین پنج شنبه (۲۴ آذر) در بازدید از کارخانه چدن خوسف، اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه معدنی دارد و شناسایی ذخایر کار بزرگی بود که سال گذشته آغاز و در کمتر از یک سال تهیه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در خراسان جنوبی و خوسف برای مطالعه و سرمایه گذاری، دولت بستر را ایجاد می‌کند تا در حوزه صنعت و معدن کار جلو برود، افزود: سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن برای استان و شهرستان پیگیری می‌شود؛ یکی از هزینه‌های معادن، واریزی پولی است که معادن به دولت می‌دهند که برای شهرستان خوسف پیگیری می‌شود.

وی به تخریب جاده‌ها و آلودگی صوتی توسط معادن اشاره کرد و گفت: معادن هم باید به مسوولیت‌های اجتماعی منطقه توجه کنند، در خصوص آسیب‌های معادن در روستا‌های خوسف باید گفت به سختی مجوز اکتشاف و بهره برداری معادن صادر می‌شود لذا معادن باید رضایت مردم محلی را کسب کنند.

وی درخصوص حساب‌های بانکی معادن در خوسف، گفت: باید بانک‌ها این شرایط را ایجاد کنند، باید نظام اعتبارسنجی و تسهیلات بانکی به گونه‌ای اصلاج شود تا سرمایه گذاران در شهرستان‌ها هم بتوانند کاری را پیش ببرند.

وزیر صمت درخصوص زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی افزود: سازمان شهرک‌ها سازمان هزینه و درآمد است، برای این مهم بودجه زیادی از دولت نمی‌گیریم و سعی می‌کنیم از استان‌هایی که شهرک‌های آن‌ها درآمد بیشتری دارند برای شهرک خوسف اعتبار جابه جا کنیم.

فاطمی‌امین تصریح کرد: سرمایه گذاری از اولویت‌های وزارت صمت است لذا اگر سرمایه گذار واقعی و جدی برای شهرک صنعتی خوسف جذب شود در یک برنامه زمان بندی شده، زیرساخت‌های شهرک شهید رحمانی خوسف فراهم می‌شود.

وی در خصوص تسهیلات ماده ۱۸، گفت: تسهیلات ماده ۱۸ لازم برای کارخانه تصفیه روغن خوسف که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در نظر گرفته می‌شود تا مشکل این کارخانه رفع شود.

وی از وجود ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور خبر داد و گفت: زیرساخت شهرک شهید رحمانی از جمله شهرک‌هایی است که اصلا زیرساخت ندارد و باید به آن توجه کرد لذا اگر مطمئن شویم سرمایه گذاران دیگری به شهرک می‌آید، زیرساخت‌های شهرک را تامین می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده