تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۸۴۴۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فهرست مطالبات منطقه برخوردار، اما محروم/نامه نهبندان به رئیس جمهور

‌می‌متالز - نهبندان دارای معادن سرشار و غنی است که سهم آن از این معادن فقط کارگری در دل معدن‌ها با حقوق و مزایای حداقلی است و به همین دلیل مطالبات متعددی از رئیس جمهور دارند.

به گزارش می‌متالز، چهره شهر با چهره شهری که در سال‌های دور هنگام سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان و تاکید ویژه‌ای که برای زدودن غبار محرومیت از دل نهبندان داشتند بسیار متفاوت است. محرومیت‌ها سر و شکلی دیگر به خود گرفته و اگر چه طی این سال‌ها برنامه‌ریزی برای توسعه نهبندان بسیار بوده و می‌باشد، اما آن طور که باید و شاید برای شهری پر از نعمت‌های خدادادی و مواهب طبیعی پیشرفت چندانی بنا به اخبار حاصل نشده است.


مصائب معدن کاران


محمدی، شهروند نهبندانی که شاغل در یکی از معادن است، می‌گوید: در روستا‌ها آب و برق داریم، اما گاز رسانی و جاده نامناسب است.

وی ادامه می‌دهد: امکانات آموزشی برای مدارس روستای کم و بسیاری از فرزندان این خطه در نهایت تا پایان دوران متوسطه در روستا‌های بزرگ‌تر اطراف تحصیل می‌کنند و در نهایت اگر کاری باشد بتوانند کشاورزی، دامداری یا کارگر معدن شوند.

محمدی کار در معادن سنگ را طاقت‌فرسا می‌داند و می‌گوید: حقوق کارگر معدن به نسبت سختی کار و خطراتی که تهدیدش می‌کند کم است.

وی ادامه می‌دهد: برای توسعه معادن شهرستان و احداث واحد‌های فرآوری در کنار معادن، تأمین زیرساخت‌ها برای به‌کارگیری و اشتغال نیرو‌های جوان منطقه باید اقدامات اساسی صورت گیرد و سهم و درآمد حاصل از معادن شهرستان صرف توسعه عمرانی این منطقه شود.


گلایه از گرانی‌های ساخت و ساز مسکن


محمدی از وضع نامناسب جاده‌های روستایی این منطقه، کمبود شدید نیرو در حوزه آموزش و پرورش در محل زندگی خود می‌گوید و می‌افزاید: برخی مناطق این شهرستان با گذشت یک ماه از سال تحصیلی به سبب کمبود نیرو بدون معلم بودند و در برخی روستا‌های این شهرستان هم که جمعیت زیادی دارد خدمات آموزشی کم و با محدودیت فضای آموزشی مواجه هستیم.

دیگر شهروند نهبندان هم به گرانی اجاره بها و کمبود شدید مسکن اشاره دارد و می‌گوید: در مقایسه با سایر نقاط استان اجاره بها در نهبندان و حتی روستا‌های اطراف به سبب کمبود مسکن و گرانی‌ها برای ساخت و ساز بسیار زیاد است.

وی ادامه می‌دهد: خواستاریم در طرح ملی مسکن مناطق محرومی مانند نهبندان ویژه‌تر و با شرایط خاص‌تر دیده شود.

فرماندار نهبندان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان و نگاه ویژه ایشان و سایر مسوولین به نهبندان و همچنین با اشاره به سند توسعه نهبندان در حوزه‌های مختلف از پیگیری مطالبات و مصوبات سفر دور قبل خبر می‌دهد و می‌افزاید: مطالبه اصلی در حوزه سند توسعه نهبندان و مصوبات در خصوص این سند است و با تصویب و ابلاغ سند در حوزه زیربنایی و اقتصادی، صنعت و معدن شکوفایی ویژه نهبندان را شاهد خواهیم بود.

ابوالفضل ایروانی از پیگیری مطالبات در حوزه آموزش و پرورش نهبندان و نگاه ویژه به این حوزه با توجه به کمبود شدید نیرو در این شهرستان محروم اشاره می‌کند و در پاسخ به مطالبه تبدیل وضعیت بسیاری از نیرو‌های شاغل در این حوزه از پیگیری آن خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند تا نهبندان با نگاه ویژه‌ای در این حوزه دیده شود تا از بار مشکلات آموزشی و افت تحصیلی کاسته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده