تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۸۲۰۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گلایه نماینده مجلس از ترک فعل مسوولین برای اقتصاد مرزی نهبندان

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس از ترک فعل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد واحد تولیدی به جای کارخانه پنبه نسوز نهبندان انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور در سفر یک روزه خود به نهبندان از زندان نهبندان بازدید کرد و در جلسه شورای اداری نهبندان موضوعات پیرامون مسائل قضایی نهبندان را مورد بحث و بررسی قرار داد که نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم درخواست‌ها و گلایه‌هایی را از ترک فعل مسوولین مطرح کرد.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: تاکنون مطالباتی در حوزه اقتصاد مرز نهبندان مطرح شده که مورد ترک فعل دستگاه‌های مربوطه واقع شده است و باید به صورت جدی به این مسائل ورود کرد.

او افزود: پس از تعطیلی کارخانه پنبه نسوز نهبندان که در منطقه مرزی این شهرستان واقع شده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شد تا به جای این کارخانه یک واحد تولیدی دیگر را راه اندازی کند تا اشتغال از دست رفته کارخانه پنبه نسوز دوباره احیاء شود و این موضوع نیز مصداق کامل ترک فعل این وزارتخانه است.

نخعی بیان کرد: تعداد زیادی از خانوار‌های مرزنشین این شهرستان فاقد شناسنامه بوده و مشکوک تابعه هستند که به همین دلیل هیچ گونه خدماتی را از دولت دریافت نمی‌کنند که مسوولین باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری‌های متعدد برای بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان اشاره کرد و گفت: با وجود این پیگیری‌ها هنوز این بازارچه تعطیل بوده و باید برای بازگشایی مجدد آن فکری جدی کرد.

توسعه ساختمان زندان نهبندان هم دیگر درخواست نخعی از رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور بود که برای آن قول پیگیری داده شد.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور نیز در این جلسه با بیان این که افرادی که در زندان‌ها هستند به دلایل مالی و فکری در حبس به سر می‌برند، گفت: سعی بر این داریم تا آمار افراد زندانی کمتر شده و به اشتغال زایی پایدار برسند.

او افزود: فراهم کردن بستر حرفه آموزی در زندان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است که در خراسان جنوبی نیز به این امر توجه ویژه‌ای شده است.

محمدی ادامه داد: حرفه آموزی‌های داخل زندان منجر به ایجاد شغل برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آن‌ها می‌شود که در همین زمینه زندانیان آموزش دیده و آزاد شده نیز به صورت مداوم پایش می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور اظهار کرد: واقع شدن نهبندان در جوار کشور افغانستان موجب شده تا پرونده‌های قضایی در این شهرستان بیشتر شود و از این رو نیاز است تا در بخش شوسف نیز دادگاه مستقر شده تا از حجم پرونده‌های قضایی مرکز شهرستان کاسته شود و این موضوع را نیز پیگیری خواهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده