تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۸۲۶۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روز‌های روشن برای معادن نهبندان در راه است/ اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان به منظور تامین برق واحد‌های تولیدی صنعتی و صنایع معدن شهرستان در دست اجرا بوده که تا یکسال و نیم آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، معادن خرسان جنوبی به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پتانسیل‌های این استان، نه تنها نقش بسزایی در رونق و کویر دار بلکه در سطح کشوری هم حرفی برای گفتن دارد.

وجود معادن غنی اعم از طلا، بنتونیت، مس و زغال سنگ در خراسان جنوبی، عنوان «بهشت معادن» را بر پیشانی این دیار حک کرده و ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در طبس تولید می‌شود.

این شرایط در حالی است که کمبود برخی زیرساخت‌ها اعم از راه ارتباطی نامناسب و نبود برق بر پیکره معادن تازیانه می‌زند و از رونق این ظرفیت‌ها می‌کاهد.

اگرچه از سال‌ها گذشته رایزنی‌هایی توسط مسوولان مختلف استانی برای تامین برق معاون به عنوان اصلی‌ترین نیاز معدن کاران، انجام شده، اما باز هم بسیاری از معادن به ویژه در نهبندان از کمبود‌هایی رنج می‌برند.

در لا به لای تصمیمات و پیگیری‌های متولیان، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی در گفتگو با بازار، از اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان خبرداد که امید است در تامین برق معاون نهبندان به خوبی ایفای نقش کند.

عباس جرجانی بیان کرد: پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان یکی از بزرگترین طرح‌های استان در حوزه برق بوده که به عنوان مهمترین زیرساخت‌های لازم به منظور تامین برق واحد‌های تولیدی صنعتی و صنایع معدنی در شهرستان نهبندان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: مردادماه امسال تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت به منظور تامین برق صنایع و معادن مستقر در شهرستان نهبندان بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری خراسان جنوبی، شرکت توانیر و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد.

جرجانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح بزرگ با پیش بینی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در شهریورماه سالجاری آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌شود تا حدود یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بخش زیادی از تجهیزات این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان به محل اجرای طرح منتقل شده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده