تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۸۰۶۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

از تعیین تکلیف شمش منیزیم تا اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات قضائی

‌می‌متالز - رئیس قوه قضائیه در سفر به خراسان جنوبی دستوراتی ویژه برای تعیین تکلیف کارخانه شمش منیزیم و رفع مشکل نقدینگی مجتمع فولاد قاینات را داد.

به گزارش می‌متالز، ۱۹ آبان رئیس قوه قضائیه به همراه معاونان و رؤسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضا به خراسان جنوبی سفر کرد و دستوراتی ویژه برای رفع مشکلات قضایی داد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به دستاورد‌های سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان گفت: در این سفر ۹۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات قضایی خراسان جنوبی تخصیص یافت که نشان از توجه ویژه قوه قضائیه به استان دارد.

او با بیان اینکه ساختمان بیشتر ادارات دادگستری شهرستان‌ها قدیمی و نامناسب است افزود: ساختمان بیشتر ادارات فرسوده است و یا فضای اداری بسیار کوچکی دارند و در برخی شهرستان‌ها تنها دو همکار قضایی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در این سفر قرار شد ساختمان دادگستری شهرستان طبس توسعه و تکمیل شود که استانداری هزینه‌های آن را متقبل شد.

حجت الاسلام موحدی راد ادامه داد: دادسرای شهرستان نهبندان با ۲ هزار متر مربع فضای اداری ساخته می‌شود؛ این شهرستان، چون در مسیر استان سیستان و بلوچستان قرار دارد متأسفانه تعداد پرونده‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر در آن زیاد است.

او اضافه کرد: در شهرستان فردوس نیز که ساختمانی قدیمی دارد دادسرای جدید به متراژ ۲ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در سه بخش درح، دیهوک و سده نیز مقرر شد دادگاه بخش احداث شود.

حجت الاسلام موحدی راد همچنین افزود: در سفر ریاست قوه قضائیه به استان مصوب شد برای تمام سازمان‌های تابعه مانند پزشکی قانونی، بازرسی کل و زندان‌ها بودجه و اعتباری داده شود.

او گفت: متأسفانه در برخی شهرستان‌ها پزشکی قانونی نداریم و با کمبود پزشک مواجهیم که مقرر شد سازمان پزشکی قانونی کشور با تعامل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این مشکل رفع شود.

کارخانه شمش منیزیم فردوس تعیین تکلیف می‌شود


کارخانه شمش منیزیم فردوس در سال‌های گذشته ۱۵ میلیون یورو و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته که بازپرداخت آن‌ها معوق و کارخانه تعطیل شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در خصوص مشکلات این کارخانه گفت: بانک مربوطه به دلیل معوق ماندن بازپرداخت تسهیلات، این کارخانه را برای مزایده به اجرائیه گذاشته است و مدیرعامل کارخانه نیز طی درخواستی در دادگستری، درخواست توقف اجرای عملیات مزایده را داده است.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: مدیرعامل کارخانه مدعی است بانک به نرخ روز و به صورت یورو درخواست صدور اجرائیه را داده است در حالی که باید بر اساس نرخ ریالی این مزایده صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در شورای قضائی استان، رئیس قوه قضائیه دستور ویژه‌ای برای تعیین تکلیف کارخانه شمشم منیزیم فردوس داد و موضوع به هیات سه نفره ارجاع شد تا ظرف یک هفته این هیات نظر کارشناشی خود را بدهد و تصمیم بگیریم تا روال قانونی طی شود.

مشکل نقدینگی فولاد قاینات در دستور کار


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مجتمع فولاد قاینات گفت: آقای اژه‌ای درباره این پرونده هم دستور دادند تا کارگروهی با مشارکت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و موضوع را پیگیری و نتیجه را به تهران اعلام کنیم.

مدیران کم کار تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر برخورد دستگاه قضا با مدیران کم کار گفت: اگر احساس کنیم مدیری در حوزه مربوطه اش کم کاری کرده و ترک فعلی صورت گرفته است حتماً تحت پیگرد قضایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: در حوزه معادن دستور داده ایم معادنی که بر اساس قانون باید فعال باشند چنانچه فعال نباشند اداره کل صمت مکلف است این معادن را خلع ید و به افراد دارای اهلیت واگذار کند.

او تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی سرمایه گذاران پروانه بهره برداری گرفته و معدن را ثبت کرده، اما آن را رها کرده اند که اگر فعال شوند صد‌ها فرصت شغلی و درآمدی ایجاد می‌شود و به رشد و توسعه اقتصادی استان خیلی کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده