تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۸۳۴۳۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کاشی خراسان جنوبی در بازار‌های بین المللی؛

۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد.

به گزارش می‌متالز، خراسان جنوبی تنها سرزمین زرشک و زعفران و عناب این محصولات مزیت دار و ارزشمند کشاورزی نیست. بلکه در حوزه صنعت نیز در ده‌های اخیر گام‌های خوبی برای فعالیت بهتر و مطلوب‌تر واحد‌های صنعتی این استان برداشته شده است.

یکی از بخش‌های نام آشنای حوزه صنعت خراسان جنوبی بخش تولید کاشی و سرامیک است که برای خراسان جنوبی ارزآوری‌های خوبی داشته و در زمینه اشتغال زایی نیز فرصت‌های شغلی مطلوبی را برای جوانان این منطقه به وجود آورده است.


کاشی خراسان جنوبی در بازار‌های بین المللی


در خراسان جنوبی سه واحد تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارند که محصولات تولیدی آنان در بازار‌های بین المللی نیز مشتریان خاص خود را دارد و به کشور‌های مختلفی، چون روسیه و سایر کشور‌های آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

فعالیت واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی در شرایط تحریمی نشان عزم و اراده جدی کارگران و کارآفرینان بلند همت این منطقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع از کاشی و سرامیک‌های تولید شده خراسان جنوبی صادر شده است، اظهار کرد: ۱۲ درصد سهم صادرات خراسان جنوبی مربوط به کاشی و سرامیک است.

جرجانی بیان کرد: کاشی و سرامیک خراسان جنوبی به کشورهایی، چون پاکستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و آذربایجان صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر مواد مصرف شده در صنعت سرامیک خراسان جنوبی از خود استان تأمین می‌شود، ادامه داد: علاوه بر صادرات، صنعت سرامیک در خراسان جنوبی در اشتغال زایی برای جوانان نیز نقش آفرین بوده است.


اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در صنعت کاشی


رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در صنعت کاشی وسرامیک خراسان جنوبی، هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

جرجانی با اشاره به اینکه واحد‌های تولید کاشی و سرامیک خراسان جنوبی دارای ظرفیت تولید سالانه ۲۶ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک هستند، یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۰ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۹۴ متر مربع کاشی در سه واحد تولیدی خراسان جنوبی تولید شده است.

وی اظهار کرد: صادرات کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۱۸ دلار ارزآوری برای استان داشته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: آنچه در این زمینه به دست آمده است ثمره و نتیجه فعالیت کارگران پرتلاش خراسان جنونی و مهندسان و کارآفرینان برجسته این خطه است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده