تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۳۵۲۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش چشمگیر سود سازی سرامیک سازان در نیمه نخست

‌می‌متالز - سود خالص کاشی و سرامیک سازان بورسی ۶۱ درصد بهبود یافت که با این ارقام کاشی و سرامیکی‌ها از پیش بینی‌ها جلو زدند و فراتر از انتظارات عمل کردند.

به گزارش می‌متالز، بررسی صورت‌های مالی نیمه نخست شرکت‌های فعال در حوزه تولید کاشی و سرامیک حاضر در معاملات بورس نشان می‌دهد که این شرکت‌ها توانسته اند ۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی کنند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱.۳ درصد بهبود یافته است.

بررسی گزارشات منتشره نشان می‌دهد که سرامیک سازان بورسی در مجموع ۱ هزار و ۲۱ میلیارد تومان سود شناسایی کرده اند که این عددنسبت به دوره ۶ ماهه سال قبل با رشد ۶۰.۷ درصدی همراه شده است.

در جدول زیر درآمد‌های عملیاتی و سود و زیان خالص شرکت‌های فعال در زمینه تولید و فروش کاشی و سرامیک با دوره مشابه سال قبل مورد مقایسه قرار گرفته است.

افزایش چشمگیر سود سازی سرامیک سازان در نیمه نخست

طبق اطلاعات مندرج در جدول فوق از میان نماد‌های حاضر در گروه، بهترین عملکرد را با ۳۱۶ میلیاردتومان شناسایی سود خالص و افزایش حدود ۱۰۳ درصدی سود سازی، کاشی و سرامیک حافظ با نماد «کحافظ» دارا بوده است.

شرکت کاشی وسرامیک ساوه با نماد «کساوه»، موفق به شناسایی ۳۰۴ میلیارد تومان سود خالص شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل بهبود عملکرد ۳۵ درصدی داشته است.

ارقام فوق در حالی به دست آمد که پیش بینی‌ها حاکی از بهبود سود سازی ۴۰ درصدی در این صنعت بود.

با توجه به عملکرد مناسب این شرکت‌ها در به دست آوردن بازار‌های بین المللی و همچنین قدم نهادن در تأمین هر چه بهتر مواد اولیه از طریق شرکت‌های دانش بنیان، تولید لعاب و خاک نسوز، آینده پیش روی این صنعت روشن پیش بینی می‌شود.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده