تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۳۶۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

خراسان جنوبی رتبه دوم تولید کاشی کشور را به خود اختصاص داد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک تولید شده در استان به خارج از کشور صادر شده است. تولید کاشی و سرامیک در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ارزش کاشی‌های صادر شده به خارج از کشور ۱۵ میلیون دلار است که معادل ۱۶ درصد کل صادرات استان به افغانستان است. سهم عمده صادرات استان مربوط به صنعت کاشی و سرامیک است که اغلب آن به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان صادر شده است و کیفیت خوب محصول تولیدی استان و همسایگی با کشور افغانستان باعث شده تولیدکنندگان کاشی و سرامیک بازار خوبی در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به وجود ذخایر ارزشمند مواد معدنی کائولن، فلدسفات و دولومیت در استان خراسان جنوبی که مواد اولیته تولید کاشی و سرامیک است ظرفیت مناسبی برای واحد‌های تولید کاشی و سرامیک ایجاد شده است. یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های تولید کاشی و سرامیک در استان اشتغال دارند و قرار است یک شرکت با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۴۵۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده