تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۳۰۸۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید یک میلیون و ۲۵ هزار تن سیمان در ۲ کارخانه سیمان قاینات و درمیان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از تولید یک میلیون و ۲۵ هزار تن سیمان دراستان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو واحد تولیدی سیمان در شهرستان‌های قاینات و درمیان فعالند که در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۵ هزار تن سیمان تولید کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: این مقدار سیمان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: افغانستان مقصد نخست صادرات سیمان خراسان جنوبی است و ۵۰ درصد سیمان تولید شده در استان صادر می‌شود.

آریافر افزود: افغانستان بازار اصلی سیمان صادراتی استان است و از ابتدای امسال ۴۳۰ میلیارد تومان ارزش فروش سیمان به این کشور بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی تولید کاشی و سرامیک در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک در استان تولید شده است. سال گذشته در مدت مشابه ۱۳ میلیون و ۷۲۰ هزار مترمربع کاشی و سرامیک در واحد‌های استان تولید شده بود.

آریافر ادامه داد: از میزان تولید کاشی و سرامیک در استان از ابتدای سال ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع صادر شده است که ارزش آن به مقصد افغانستان، پاکستان، عراق، ارمنستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان ۱۳ میلیون دلار برآورد شده است.

وی گفت: از ابتدای سال، مجموع صادرات خراسان جنوبی ۱۳۵ میلیون دلار بوده است که سهم صادرات کاشی و سرامیک ۱۰ درصد کل صادرات استان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار واردات کالا به خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: حجم این کالا‌ها ۲ هزار و ۱۸ تن بوده است.

آریافر با بیان اینکه صادرات استان در این مدت ۱۳۵ میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، لودر، فروسیلیس، برنج و شاه‌دانه خام از جمله کالا‌هایی است که در این مدت از آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان وارد شده است.

وی گفت: در ۹ ماهه امسال واردات کالا به لحاظ وزنی به خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال واردات کالا به لحاظ وزنی به خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است. در این مدت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار واردات کالا به خراسان جنوبی ثبت شده است.

آریافر با اشاره به اینکه حجم این کالا‌ها ۲ هزار و ۱۸ تن بوده است، گفت: به لحاظ ارزش واردات کالا به خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، لودر، فروسیلیس، برنج و شاه دانه خام از جمله کالا‌هایی است که در این مدت از آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان وارد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: صادرات خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۳۵ میلیون دلار بوده که ۸۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده