تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۰۸۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نخستین رویداد تانای صنعت در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: اولین رویداد توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان‌ها (تانای صنعت) به میزبانی شرکت لوله گستر اسفراین و با همکاری مجتمع صنعتی اسفراین دهم تیرماه همزمان با روز صنعت و معدن برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اولین رویداد توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان‌ها (تانای صنعت) به میزبانی شرکت لوله گستر اسفراین و با همکاری مجتمع صنعتی اسفراین دهم تیرماه همزمان با روز صنعت و معدن برگزار می‌شود.

وی گفت: این رویداد به منظور بررسی نیاز‌های فناورانه مجتمع صنعتی و شرکت لوله گستر اسفراین و ارائه ایده‌های نوآورانه و خلاقانه برای رفع این نیاز‌ها در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزود: در این رویداد دو صنعت مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین، مشکلات و نیاز‌های خود را اعلام و همزمان اشخاص حقیقی و حقوقی، فناوران و صاحبان ایده از جمله دانشجویان، اعضای هیات علمی، شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان صنایع و کارگاه‌های تولیدی می‌توانند با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری و سامانه نان، نیازمندی‌های مطرح شده را دریافت و برای حل مسائل مربوطه ایده‌های خود را ارائه دهند.

حاجی بگلو تصریح کرد: تا کنون تعداد ۶۲ ایده و ارائه راه حل در سامانه نان ثبت گردیده که از این تعداد ۴۵ نفر فناور و شرکت دانش بنیان، تعداد ۲ کارگزار، ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و تعداد ۴ نفر دانشجو می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از مجموع ۴۵ فناور و شرکت دانش بنیان بومی استان بوده و ۲۰ درصد از خارج از استان می‌باشند.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان خاطرنشان کرد: با برگزاری این رویداد ان‌شاالله بتوانیم در جهت رفع نیاز‌های فناورانه صنایع بزرگ استان گامی موثر و رو به جلو بر داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده