تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۸۱۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطار ریوتینتو از ریل خارج شد

‌می‌متالز - یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جهان در زمینه حمل‌ونقل مواد معدنی با مشکل جدی روبه‌رو شده به‌طوری که قطار این شرکت از ریل خارج و مواد معدنی پراکنده شده‌اند. ریوتینتو که از این قطار برای انتقال مواد معدنی از استرالیای غربی به خط ساحلی و صادرات آن استفاده می‌کند، تاکید کرده است که کارکنانش در جریان این اتفاق آسیب ندیده اند.

به گزارش می‌متالز، این پروژه که مواد را از معدن گودای‌دری برای استحصال به صد‌ها کیلومتر دورتر انتقال می‌دهد، مدت‌هاست با استفاده از کامیون‌ها و قطار‌های خودران مدیریت می‌شود.

در مجموع، ۱۷ معدن ریوتینتو توسط شبکه ریلی نزدیک به ۲‌هزار کیلومتر به‌هم متصل شده‌اند. این بزرگ‌ترین سیستم ریلی خصوصی در استرالیا است و شامل اولین شبکه حمل‌ونقل ریلی خودکار در جهان است که مزیت بالایی به ریوتینتو برای انتقال مواد معدنی و صادرات آن‌ها می‌دهد. این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰‌میلیون دلار استرالیا انجام‌شده و هر قطار ۱۵۰ واگن حاوی مواد معدنی را به نقاط مدنظر انتقال می‌دهد. گفته می‌شود تعداد قطار‌های مورد‌استفاده ریوتینتو در این پروژه بالغ بر۱۴هزار دستگاه هستند که به قطار‌ها متصل شده و حجم عظیمی از مواد را جابه‌جا می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده