تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۷۹۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

توسعه معدنی با رعایت ضوابط باشد

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار اهمیت توسعه معدنی و توجه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری در این بخش رعایت ضوابط و قوانین نیز مورد تاکید است.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت روز یکشنبه در جلسه شورای معادن استان افزود: یکی از مزیت‌های برتر استان وجود ذخایر معدنی بی‌نظیر و ویژه است که با کار تیمی دستگاه‌ها و همپوشانی لازم باید این ظرفیت اقتصادی را به فعلیت برسانیم.

وی گفت: انتظار این است که شورای معادن، ظرفیت‌های معدنی استان را شناسایی کند و با رصد موانع و مشکلات برای آن چاره‌اندیشی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: ما به دنبال سرمایه‌گذار هستیم و برای همه سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن و استقبال می‌کنیم، اما بر رعایت ضوابط و قوانین هم تاکید داریم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده و اقدام برخلاف قوانین و ضوابط در حوزه سرمایه‌گذاری بخش معدن قابل پذیرش نیست گفت: فعالیت‌های معدنی باید در کنار ملاحظات زیست‌محیطی و منابع طبیعی دنبال شود.

قناعت افزود: در حوزه معدن اگر کار شود کل مخارج و منابع استان تامین می‌شود، اما به هر دلیلی به این بخش مهم توجه نشده و باید بین معادن، منابع طبیعی و محیط زیست انعطاف‌های لازم باشد تا از ظرفیت معادن و توسعه آن غفلت نشود.

وی با بیان اینکه باید از موفقیت و نبود موفقیت سایر استان‌ها به ویژه در بخش معادن برای توسعه خراسان جنوبی استفاده شود گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۸ فرمودند که باید از ظرفیت‌های معدنی جنوب خراسان استفاده شود.

توسعه معدنی با رعایت ضوابط باشد

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر تاکنون از این ظرفیت‌های معدنی به درستی استفاده نشده نباید دنبال مقصر در جای دیگری بگردیم بلکه مقصر اصلی نبود پیشرفت، مدیران استان هستند البته نگاه‌ها در دولت سیزدهم در حال تغییر است.

وی افزود: در ۲ سال اخیر از سمت مسئولان استان و ملی مساعدت‌های خوبی صورت گرفته و انگیزه‌ای که سرمایه‌گذاران در بخش معدن دارند، قابل تحسین است.

قناعت گفت: روند رو به رشد در مجموعه صمت در حال انجام است و با تعامل و همکاری که اعضای شورای معادن استان داشتند، انتظار است جایگاه و رتبه‌های خراسان جنوبی در حوزه معادن با قوت و سرعت ادامه پیدا کند و این رتبه‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور تشکیل شورای عالی معادن کشور در خراسان جنوبی بود افزود: احصای نظام مسائل استان در حوزه معدن برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های معدن بیشتر استفاده کنیم در این مصوبه آمده که انتظار است شورای معادن استان به ویژه سازمان صمت این موضوع را با جدیت پیگیری کند تا شاهد حضور اعضای شورای عالی معادن در خراسان جنوبی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص احیای معادن غیر فعال استان تاکید کرد: در این راستا باید به صورت جدی‌تر از ظرفیت شورای معادن استان استفاده کنیم و گزارشی در این زمینه در جلسه آینده شورای معادن ارائه شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده