تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۴۰۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار مبارکه:

شهرستان مبارکه آمادگی حمایت از بخش خصوصی را دارد

می متالز - فرماندار مبارکه گفت: حتی ایجاد یک شغل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت این شهرستان آمادگی کامل برای حمایت از بخش خصوصی را دارد.
شهرستان مبارکه آمادگی حمایت از بخش خصوصی را دارد

به گزارش می متالز، اصغر هدایت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ماموریت‌ها و اولویت‌های اصلی خود را در حوزه اشتغال تعریف کردم زیرا این شهرستان در شعاع ۵۰ کیلومتری کلان‌شهر اصفهان قرار دارد و بر اساس قانون با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو است.

وی افزود: ظرفیت‌های ایجاد صنعت جدید در شهرستان مبارکه تکمیل شده است و به دنبال ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای اشتغال هستیم و در این راستا شهرک صنعتی جدیدی ویژه صنایع پایین دستی فولاد مبارکه راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار مبارکه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان تصریح کرد: با هر گونه سنگ‌اندازی و مقاومت در راستای ایجاد اشتغال برخورد جدی می‌شود.

وی اضافه کرد: باید برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شرایط امروز فرش قرمز پهن کرد و با تسهیل کار و صدور مجوزهای لازم، از آنها حمایت داشت.

هدایت تشریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در این شهرستان برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وجود دارد اما در زمینه فراهم کردن بستر برای حضور بخش خصوصی ضعیف عمل شده است.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری در کشور حکم جهاد را دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید امنیت مورد نیاز را داشته باشد.

فرماندار مبارکه با اشاره به اینکه با وجود صنایع بزرگ و کوچک نرخ بیکاری ۱۲ درصدی برازنده این شهرستان نیست، اظهار داشت: آمار بیکاری در این شهرستان از میانگین استانی و کشوری بالاتر است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری در مبارکه بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۱۲ درصد و بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۱۴ درصد برآورد شده، در حالی که این شهرستان بسیاری از فرصت‌های اشتغال بومی خود را به دلیل به مهاجرپذیری از دست داده است.

مردم همراهی خوبی در زمینه مقابله با کرونا دارند

هدایت در ادامه با اینکه کمترین درگیری و تنش در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مبارکه وجود دارد، گفت: این شهرستان بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان است و این مساله چیزی جز به واسطه فرهنگ و منش بالای مردم آن نیست.

وی بیان کرد: مردم شهرستان مبارکه فرهنگ همراهی بسیار خوبی را در زمینه مقابله با کرونا با مسئولان دارند و  عملکرد آنها در ماه‌های محرم و صفر نشان دهنده این همکاری و تعامل است.

فرماندار مبارکه افزود: توصیه ‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان به صورت نسبی رعایت می‌شود اما با توجه وضعیت بهداشتی وخیم و نامناسب شهرستان‌های اطراف، از وضعیت نارنجی خارج نشده است.

وی اظهار داشت: مهمترین موضوع و دغدغه در اعمال محدودیت‌های کرونایی، سلامت مردم است و همه موظف به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی هستیم.

وی تاکید کرد: انتظار کمک بیشتری از رسانه‌ها وجود دارد، چرا که همراهی و همکاری رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی می‌تواند با ارتقای آگاهی عمومی از شیوع بیشتر کرونا در جامعه جلوگیری کند.

شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۱۵۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است.

عناوین برگزیده