تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳

۷ پروژه ریلی کشور در حال اجراست/ راه‌اندازی راه‌آهن ایران ـ افغانستان

می متالز - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفت پروژه ریلی کشور در حال اجراست گفت: تا آخر این ماه راه‌آهن ایران - افعانستان انجام می‌شود که به منظور تبادلات تجاری بسیار ارزشمند است.
۷ پروژه ریلی کشور در حال اجراست/ راه‌اندازی راه‌آهن ایران ـ افغانستان

به گزارش می متالز، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیاست‌های کلی نظام که ابلاغ مقام معظم رهبری و اراده رئیس جمهور برای توسعه خطوط ریلی کشور است، وعده رئیس جمهور اتصال ریلی پنج استان به خطوط راه‌آهن بود که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ متصل شدند.

وی با بیان اینکه هفت برنامه دیگر در دست اجراست گفت: این پروژه‌ها نیز حداثکر یکی پس از دیگری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از پروژه‌ها پروژه همدان - سنندج و یکی خط اتصالی همدان - ملایر است که آن را هم سرعت خواهیم داد تا راه‌اهن غرب کشور را توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن در غرب کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است گفت: در سال ۹۷ حجم باری که با راه‌آهن جا به جا شد، ۲۵ درصد سهم انتقال بار را افزایش داد و از اول امسال انتقال نسبت به سال ۹۸ به حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال خطوط ریلی خارج از کشور برای ما مهم است تا خطوط ترانزیتی را گسترش دهیم افزود: تا آخر این ماه راه‌آهن ایران - افعانستان را خواهیم داشت که به منظور تبادلات تجاری بسیار ارزشمند است.

اسلامی یادآور شد: در بخش زیرساخت راه‌آهن مانند لوکوموتیو و واگن‌های مسافرتی از همه ظرفیت‌های داخلی بهره می‌گیریم و تلاش ما بر این است که هیچ وابستگی به خارج از کشور نباشد.

وی در خصوص ایجاد خطوط ریلی سنندج - باشماق نیز گفت: این پروژه در مرحله مطالعات اولیه است هرچند مذاکرات با عراق انجام شده که باید پیگیری شود و بتوانیم از این تبادلات استفاده کنیم.

عناوین برگزیده