تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۴۰۶۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضای تفاهم نامه استانداری خراسان شمالی و سازمان ایمیدرو برای جهش معادن استان

می متالز - استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خبر داد.
امضای تفاهم نامه استانداری خراسان شمالی و سازمان ایمیدرو برای جهش معادن استان

به گزارش می متالز، محمدعلی شجاعی عصر امروز در دیدار با مدیر عامل سازمان ایمیدروی کشور گفت: امضاء و اجرای این تفاهمنامه در استان ثمرات مثبتی در حوزه معادن استان به دنبال خواهد داشت که مهترین خروجی آن ایجاد سرمایه، شغل و ثروت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه نگاه کارشناسی مسلط است، افزود: تلاش شده است علاوه بر توسعه وضعیت فعلی صنایع تحت مدیریت ایمیدرو همچنین نداشته های استان برطرف شود.

شجاعی تصریح کرد: اعتبار زمانی این تفاهمنامه حداکثر دو سال از تاریخ انعقاد قرارداد و منحصر به طرح ها و پروژه مربوط به این تفاهم‌نامه در استان خراسان شمالی بوده و با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

وی گفت: فراهم نمودن امکانات لازم برای انجام هرچه سریعتر امور مربوط به موضوع تفاهم‌نامه در استان به ویژه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و پیگیری تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جاجرم و شیروان از تعهدات استانداری خراسان شمالی در این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه ایجاد ظرفیت آلومینا در جاجرم با دو هزار میلیارد ریال اعتبار، بررسی و تکمیل فازهای دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم با سه هزار میلیارد ریال و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار، بررسی و اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه در جاجرم با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار، تضمین تامین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در شهرستان گرمه، بررسی ذخایر و کیفیت مواد قابل استحصال خوشه های معدنی استان جهت تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد و راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی- صنعتی اسفراین با رویکرد فراوران فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی، بررسی امکان ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی- صنعتی جاجرم و شیروان با رویکرد احداث صنایع پایین دستی آلومینا،احداث واحد فرآوری سرب و روی در منطقه، تسریع در تکمیل پروژه پی‌جویی اکتشافات و تعیین ذخیره معدن سرب و روی آلبلاغ و اقدام جهت حفاظت از محدوده معدنی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد