تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۴۰۸۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

انتقال آب از خلیج فارس برای کمک به رشد صنعت در استان‌های کویری است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای انتقال آب از خلیج فارس، تامین آب شرب و صنعت از طریق شیرین سازی آب دریا و کمک به رشد صنعت در استان‌های کویری و کم آب کشور از جمله هرمزگان، کرمان و یزد می باشد.
انتقال آب از خلیج فارس برای کمک به رشد صنعت در استان‌های کویری است

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از مرحله نخست بزرگترین آب شیرین کشور در بندرعباس افزود: با راه اندازی این طرح، تامین آب مورد نیاز واحدهای بزرگ در بخش‌های صنایع، معادن و فولادسازی در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد و همچنین افزایش رونق اقتصادی در این مناطق را شاهد خواهیم بود.
وی بااشاره به اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس در سه مرحله انجام می‌شود، بیان داشت: در مرحله نخست این طرح با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز، شیرین سازی و تصفیه آب مصارف صنعتی و معدنی خارج از شبکه‌های سراسری آبرسانی انجام می‌شود.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری این طرح در مرحله نخست ۲۱ هزار میلیارد ریال است که در این مرحله زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر به طور مستقیم فراهم شده است.
غریب پور ادامه داد: مرحله دوم این طرح با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز در مسیر مس سرچشمه تا قبل از پایان سال‌جاری نیز به بهره برداری خواهد رسید و مرحله سوم نیز آبرسانی به استان یزد و صنایع معدنی چادرملو خواهد بود.
مرحله نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.
در مرحله نخست این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.
مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال بوده که در مرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.

مرحله نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

استاندار هرمزگان درمراسم بهره برداری از این پروژه آبرسانی گفت: در مرحله نخست این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.

فریدون همتی، مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درمرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.

عناوین برگزیده