تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۴۰۸۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن مس در استان سمنان صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه مولدسازی معادن غیرفعال در دستور کار است، گفت: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن مس استان صادر شد.
۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن مس در استان سمنان صادر شد

به گزارش می متالز، علی تشنه دل صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه مولدسازی معادن غیرفعال در استان به‌عنوان یک رویکرد مهم در مسیر رونق تولید پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در استان سمنان ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن مس صادرشده است.

وی ذخیره قطعی این معادن را ۱۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: ۱۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف نیز در این بخش صادرشده است که ذخیره احتمالی این ماده معدنی در استان را به ۲۰ میلیون تن می‌رساند.

 

۲۳ واحد فرآوری مس در استان سمنان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت استخراج اسمی معادن مس در استان به بیش از یک‌میلیون تن در سال می‌رسد، خاطرنشان کرد: ۲۳ واحد فرآوری مس در استان فعالیت می‌کنند که مواد معدنی حاصل از استخراج ۳۱ معدن مس را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

تشنه دل با تأکید بر لزوم تأمین آب پایدار برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بیان کرد: ضعف زیرساخت‌ها از عوامل مؤثر در عدم فرآوری مواد معدنی در استان سمنان به شمار می‌رود.

وی فرآوری معدنی را عامل اصلی توسعه تجارت و صادرات در منطقه دانست و اضافه کرد: ساختارهای زیربنایی مانند برق، گاز و آب در ارائه خدمات به معادن استان بسیار ضعیف است که پراکندگی معادن یکی از دلایل اصلی آن عنوان می‌شود.

عناوین برگزیده