تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۴۱۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مسوولیت اجتماعی معادن به سمت توسعه فضای آموزشی کرمان هدایت شود

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به وضعیت نابسامان مدارس گفت: منابع معادن این استان تجدیدپذیر نیستند لذا باید از این منابع در راستای مسوولیت اجتماعی برای توسعه آموزش و فضاهای آموزشی کرمان بهره‌برداری کنیم.
مسوولیت اجتماعی معادن به سمت توسعه فضای آموزشی کرمان هدایت شود

به گزارش می متالز، سیدمهدی طبیب زاده شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: بنگاه های اقتصادی می توانند با احداث ۲۰۰ مدرسه ۶ کلاسه ما را به متوسط کشور برسانند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی توسط علیرضا رزم حسینی حاکی از اهمیت آموزش نزد وزیر صنعت، معدن و تجارت است اظهار داشت: سرانه آموزش بین المللی ۸.۴ مترمربع و در کشور ۵.۳ دهم و در استان کرمان ۴.۴ مترمربع و در شهر کرمان کمتر از چهار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: شرایط آموزش در استان پهناور و با امکانات کرمان بسیار نابسامان ارزیابی می شود و ۳۰ درصد مدارس این استان نیاز به تعمیر و تخریب دارد که به میمنت این سفر اعتبارات حوزه مسوولیت اجتماعی صنایع و معادن به این بخش اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری استان کرمان با منابع بخش معدن بهره برداری شود گفت: رزم حسینی به عنوان مدیری فعال، افتخار بخش خصوصی محسوب می شود که اینک راهبری بزرگترین وزارتخانه تجاری کشور را در اختیار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از علیرضا رزم حسینی عنوان کرد: انتخاب وی به عنوان وزیر در شرایط بحرانی فعلی پناهگاهی برای بخش خصوصی شد و همه اتاق های بازرگانی کشور و بخش خصوصی با اقدامات و تلاش های جهاد گونه شما امیدوار شده اند.

طبیب زاده با بیان اینکه بخش خصوصی مدت ها رها شده بود افزود: ۲۵۰ شرکت بخش خصوصی به عنوان متخلفان ارزی به قوه قضاییه معرفی شدند که مشکلات آنان قابل درک بوده و اکثریت آنها متخلف نیستند و امروز خانه نشین شدند و لازم بود فردی جهادگر مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت را برعهده گیرد.

وی بیان داشت: اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در بحث تهاتر قابل تقدیر است زیرا با تلاش وزیر مصوبه دولت را گرفته و در اتاق کرمان روی آن کارهای خوبی کردیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: رفع انباشت کالاها و مواد اولیه حرکت جدی و تزریق توان به بخش خصوصی بود و رفع تعهدات ارزی برای کالاهای صادراتی می تواند تعیین تکلیف شود زیرا صادرات باور جدی وزارت صمت است و تشکیلات وسیعی برای آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: کارهای جهادگونه در شرایط بحرانی فعلی با وجود قوانین عادی آغاز شده و نمی توان در شرایط غیرعادی اینگونه فعالیت ها را دنبال کرد و باوجود تجربه در نوسازی معادن و نساجی داریم، لایحه نحوه اداره بنگاه ها در شرایط بحرانی را به مجلس شورای اسلامی ببرید که امری لازم است و می تواند ریل گذاری خوبی در راستای جهش تولید و صادرات کند.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی با نوسانات نرخ ارز ضربه خوردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند از آنان حمایت کند و بانک ها واحدهای بزرگ محور را پشتیبانی می کند و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، بانک توسعه صنایع کوچک و متوسط پیگیری و راه اندازی شود.

طبیب زاده افزود: یکی از مسائل و مشکلات اصلی تولید بانک ها و تامین مالی است و بحث بانک ها به عنوان عامل توسعه می تواند راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: پروژه های بزرگی برای اس پی ایکس (ارتباط بین عرضه و تقاضای واحدهای کوچک و بزرگ) در کرمان داریم که اگر مواد خود را از این استان تامین کنند به تولید کمک می شود لذا با جدیت ارتباط معناداری بین کالاهای عرضه و تقاضا در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به سایه دستگاه های نظارتی به حق و ناحق بر بخش خصوصی گفت: بسیاری از مدیران با ترس از این سیستم کارها را پیش نمی برند که وزیر صنعت، معدن و تجارت می تواند این مشکل را رفع و در شرایط فعلی به تصمیم گیری مدیران کمک کند و در این زمینه بی تصمیمی از تصمیم بد مخرب تر است.

طبیب زاده افزود: معادن سنگ آهن استان کرمان در بخش معدن باید سوبسیت به شرکت های فولادی پرداخت کنند که سنگین بودن آن به بخش خصوصی آسیب وارد می کند.

وی یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در گذشته درصدد تفویض اختیار به استان ها بود و صدور مجوزهای هفت صنعت باید به تهران برود که امری زمان بر است و کارشناسان استان با تفویض اختیارات می توانند این اقدامات را حتی دقیق تر انجام دهند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با همراهی احمد انارکی محمدی معاون پارلمانی و استان های وزارت و زین الدینی مدیرکل حوزه وزارت عصر چهارشنبه به منظور افتتاح قطعه نخست ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس تا سیرجان طی سفری ۲ روزه به استان کرمان سفر کردند.

عناوین برگزیده