تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۴۱۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال 116 هزار نفری در بخش اصناف سیستان و بلوچستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اعلام کرد: میزان اشتغال در بخش اصناف استان بالغ بر 116 هزار نفر می باشد .
اشتغال 116 هزار نفری در بخش اصناف سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی با بیان این مطلب، افزود: در سطح استان بیش از 46 هزار و 489 واحد صنفی در رسته های تولیدی، خدمات فنی - توزیعی، خدماتی درقالب 162 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت میباشند

وی بیان کرد: در 7 ماهه امسال جهت انتخاب اعضای هیات مدیره 15 اتحادیه صنفی در سطح استان، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه برابر تبصره یک ماده 22 قانون نظام صنفی، مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌ های صنفی از تاریخ انتخاب چهارسال تمام می باشد و با انقضای هر دوره کمیسیون نظارت موظف به برگزاری انتخابات اتحادیه ها گردیده است و به استناد آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی (موضوع تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی)، انتخابات 15 اتحادیه در سطح استان ،که مهلت قانونی آنها در هفت ماهه اول سال 1399 به پایان رسیده است برگزار شد.

شهرکی ادامه داد: در این مدت با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره اتحادیه های تعمیرکاران لوازم برقی و فروشندگان گوشی تلفن همراه، فناوران رایانه، فروشندگان پوشاک، حمل و نقل بار و مسافر و فروشندگان و تعمیرکاران ساعت و عینک در مرکز استان مشخص شدند.

وی تصریح کرد: در 7 ماهه امسال در شهرستان زهک اعضای هیات مدیره اتحادیه های مصالح فروشان، لوازم بهداشتی ساختمان و ابزار و یراق، خواربارفروشان، نانوایان، قنادان، کلوچه پزی و آرد فروشان، خیاطان و عکاسان، تعمیرکاران و کمپرسی داران و کیف و کفش و پوشاک و در شهرستان زابل اعضای هیات مدیره اتحادیه های فروشندگان پوشاک و فروشندگان کیف و کفش و در شهرستان کنارک اعضای هیات مدیره اتحادیه های فروشندگان لوازم خانگی و پوشاک و البسه و تعمیرگاه لوازم خانگی و اتومبیل، انتخاب شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه عنوان کرد: در مدت 7 ماهه امسال تعداد 3 هزار و 207 پروانه کسب با ایجاد اشتغال 8 هزار و18 نفر صادر شده است.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: دراستان بالغ بر 46 هزار و 489 واحد صنفی در رسته های تولیدی،خدمات فنی - توزیعی، خدماتی درقالب 162 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت می باشند وآمار اشتغال ایجادشده دربخش اصناف 116 هزار و 222 میباشد که اطلاعات کلیه اصناف و سازمان های صنفی در سایت ایرانین اصناف ثبت شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد