تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۴۱۴۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن استان فارس عنوان کرد

استفاده از ظرفیت سیاسی فارس برای اتصال راه آهن شیراز به «گل گهر»

می متالز - زارع گفت: اتصال به خطوط ریلی و اتصال راه آهن شیراز به «گل گهر» باید در اولویت قرار بگیرد از ظرفیت سیاسی استان برای ایجاد آن استفاده شود.
استفاده از ظرفیت سیاسی فارس برای اتصال راه آهن شیراز به «گل گهر»

به گزارش می متالز، «احمدرضا زارع»، شنبه 17 آبان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با اشاره به برنامه تعیین شده در در پایان برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر رقم حمل و نقل کشور از طریق خطوط ریلی حدود 12 درصد است که باید در پایان این برنامه به 30 درصد برسد.

 معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن استان فارس ادامه داد: حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی نقش موثری دارد و همچنین دارای مزایایی همچون ایمنی بیشتر، مصرف کمتر سوخت و کاهش هزینه ها است.

وی اضافه کرد: بخش پتروشیمی استان نیز در حال حاضر از امکانات  ریلی فارس آن طور که شایسته است، استفاده نمی کنند.
زارع، ناوگان جاده ای استان فارس را بزرگ و وسیع دانست و عنوان کرد: ناوگان جاده ای فارس در فصل های مختلف با مشکلات متعددی روبرو می شود و لازم است تا شرکت حمل و نقل ریلی در کمترین زمان ممکن در استان تاسیس شود.
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان حمایت های مطلوبی برای ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در فارس کرده است اما دولت شرایط سرمایه گذاری را ندارد و نیاز به جذب سرمایه گذاری خصوصی در این بخش داریم.

زارع با اشاره به فعال بودن ایستگاه راه آهن شیراز و مردوشت گفت: در حال حاضر در منطقه ریلی شهرستان مرودشت پایانه ریلی برای بارگیری بار پتروشیمی و فولاد پاسارگاد ایجاد شده که ظرفیت مناسبی ایجاد کرده است.

معاون بهره‌ برداری و ناوگان راه آهن فارس افزود: عدم اتصال خطوط ریلی استان به بنادر جنوبی کشور از نقاط ضعف فارس است.

وی تاکید کرد: اتصال به خطوط ریلی و اتصال راه آهن شیراز به «گل گهر» باید در اولویت قرار بگیرد از ظرفیت سیاسی استان برای ایجاد آن استفاده شود.

عناوین برگزیده