تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۴۱۵۶۵
سرویس خبر : انرژی

واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شد

می متالز - استاندار ایلام گفت: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام با تلاش تمامی عوامل آماده افتتاح شده است.
واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شد

به گزارش می متالز، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد بحران استان ضمن تشکر از مجموعه عوامل و دست اندرکار در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی ایلام اظهار داشت: ورود به موقع در بحران نقش حائز اهمیتی در کنترل آتش سوزی داشت.

وی افزود: به محض دریافت خبر آتش‌سوزی بدون فوت وقت با تشکیل ستاد مدیریت بحران بصورت مجازی به همه عوامل دست اندرکار فراخوان داده شد و خوشبختانه این مهم در کمترین زمان ممکن انجام گردید.

رئیس ستاد بحران استان در ادامه خواستار بررسی علل و عوامل حادثه توسط دستگاه های متولی شد و گفت: تلاش همه جانبه ای برای کنترل و مهار آتش سوزی پتروشیمی صورت گرفت که با همکاری بسیار خوب پالایشگاه گاز و شهرداری های نزدیک، هلال احمر، نیروی انتظامی، مدیریت بحران استان، سپاه امیرالمومنین استان و … دیگر دوستان و تمامی تلاشگران به ثمر نشست و خوشبختانه با خسارات بسیار کم تلفاتی دربر نداشت.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود از آماده افتتاح شدن واحد الفین پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: بر طبق گفته مدیر عامل پتروشیمی ایلام بعد از سالها چشم انتظاری بالاخره واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور آماده افتتاح شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: این یک خبر خوشحال کننده و امید بخش برای استان است چراکه این واحد مهمترین واحد فرایندی و قلب مجتمع و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید و این مهم نویدبخش تولید پایدار، ایجاد اشتغال و رونق توسعه صنعتی در استان خواهد شد.

وی نقش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه استان را مهم و حائز اهمیت خواند و گفت: انتظار است با افتتاح واحد مهم الفین مسئولین امر در جهت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به در دست اقدام بودن کار دو شهرک تخصصی پایین دستی در استان گفت: امیدواریم شهرک تخصصی صنایع پایین دستی p.p ایلام با مشارکت بخش خصوصی و شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی در دهلران با حمایت دولت به زودی به بهره برداری برسد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مجموعه عوامل در گیر در مهار آتش‌سوزی پتروشیمی ایلام تجلیل بعمل آمد.

عناوین برگزیده