تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۴۱۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صف خرید میلیونی برای سهام فولاد/ ورود پالایش نفت اصفهان به مزایده پتروشیمی

می متالز - هفته میانی پاییز بازارهای مالی در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا به سر برد، طلا و دلار نوسان چندانی نداشت و بورس پس از شمارش آرای اولیه و شرایط مناسب رئیس جمهور آمریکا با رشد محدودی مواجه شد.
صف خرید میلیونی برای سهام فولاد/ ورود پالایش نفت اصفهان به مزایده پتروشیمی

به گزارش می متالز، هفته میانی پاییز بازارهای مالی در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا به سر برد، طلا و دلار نوسان چندانی نداشت و بورس پس از شمارش آرای اولیه و شرایط مناسب رئیس‌جمهور آمریکا با رشد محدودی مواجه شد.

پس از حرکت رفت و برگشتی شاخص کل در روزهای شنبه و یکشنبه، روز دوشنبه ۱۲ آبان بورس با استقبال سرد در پیش گشایش آغاز به کار کرد، و در همان دقایق ابتدایی بازار شاخص کل که روز یکشنبه ۱۵ هزار واحد دیگر افت کرد.

این افت ادامه داشت و ۳۰ دقیقه پس از شروع بازار، شاخص کل بورس تهران در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد قرار گرفته است؛ خاهن، کحافظ و وپاسار بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

ذوب آهن اصفهان پس از معامله ۱۳۰ میلیون سهام با یک درصد کاهش قیمت مواجه شد، شاخص کل روز دوشنبه با افت ۱۵۳۲۵ واحد کاهش به عدد ۱.۲۶۴ میلیون واحد رسید.

صف میلیون برای سهام فولاد

پس از تعطیلی روز سه شنبه، چهارشنبه ۱۴ آبان بازار به طور کامل تحت شعاع انتخابات و نتایج انتخابات آمریکا آغاز به کار کرد و در ابتدا با فشار تقاضا در فلزات اساسی و پالایشی‌ها و شیمیایی شروع شد، فولاد مبارکه پس از چند هفته شاهد صف بالای صد میلیونی در پیش گشایش بود.

در ادامه شرایط متعادل تر دنبال شد و دوباره در انتهای بازار تقاضا تقویت یافت البته در گروه خودرویی‌ها و بانکی معاملات چنگی به دل نمی‌زد البته لازم به ذکر است تغییر و تردید در قطعی دانستن نتایج انتخابات آمریکا یکی از دلایل این تغییرات در بازار بود.

شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام داشت در مزایده خرید ٢٣.٠٧درصد از کل سهام شرکت پتروشیمی اصفهان شرکت کرده است.

کشت و قیام اصفهان پس از انتخاب بازارگردان از روز شنبه بیشترین رشد را در میان نمادهای اصفهانی به ثبت رساند، هر سهم زقیام که چهارشنبه هفته گذشته روی ۲۶۷۶ تومان پایان یافته بود، روز گذشته به ۳۲۲۷ تومان رسید.

سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، شاخص کل امروز با ۲۶ هزار واحد کاهش به عدد ۱,۲۹۰ میلیون واحد رسید، شاخص هم وزن نیز با افت ۲۱۸۱ واحدی در عدد ۳۷۴ هزار واحد ایستاد.

خیلی از سهم‌ها علی‌رغم اینکه مطرح می‌شد حمایت‌های مهمی را از دست دادند در حال برگشت هستند، از نظر تکنیکال هم الان اتفاقاً روی حمایت سقف‌های قبلی در نمودارهای تعدیل شده و نشده هستند.

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت‌های لازم در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری قرار گرفته است، به گونه ای که مشمولان می‌توانند از امروز درخواست حذف سفارش فروش خود را لحاظ کنند.

صندوق پالایشی یکم که بخش عمده آن از شپنا تشکیل شده، بنا بر اعلام معاون سازمان خصوصی‌سازی، اصلاحیه‌ای روی مصوبه هیات وزیران درخصوص صندوق پالایشی یکم زده شد تا سهام جایزه این دو نماد در پورتفوی صندوق پالایشی یکم قرار گیرد. تصویب این اصلاحیه موجب تأخیر در بازگشایی نماد صندوق شد و حداکثر تا پایان هفته بعد خرید و فروش سهام پالایشی یکم آغاز خواهد شد.

عناوین برگزیده