تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۴۱۷۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

سالانه ۲ میلیون تن سیمان خاکستری و کلینکر در سیستان و بلوچستان تولید می شود

می متالز - شهرکی، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۲ میلیون تن سیمان و کلینکر در این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
سالانه ۲ میلیون تن سیمان خاکستری و کلینکر در سیستان و بلوچستان تولید می شود

به گزارش می متالز، داوود شهرکی بازار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیتهای فراوانی در بخش صنعت و معدن دارد که یکی از این ظرفیت ها تولید کلینکر و سیمان خاکستری است.

وی افزود: سالانه ۲ میلیون تن سیمان و کلینکر در استان سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار مصرف می شود و ۶۰۰ نفر هم در این زمینه مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیمان تولید شده بخشی از نیاز کشورهای همسایه راهم تامین کرده و بستر را برای تقویت تولید فراهم کرده است.

وی گفت: واحدهای تولیدی آجر و پلاک سفال استان سیستان و بلوچستان هم ظرفیت تولید یک میلیون و  ۸۴۳ هزار قالب را دارند و ۲۶۰۰ نفر هم در این بخش اشتعال به کار دارند.

شهرکی افزود: همچین سالیانه ۳۰۰ هزار متر مربع سنگ گرانیک در واحد های تولیدی سنگ بری سیستان و بلوچستان برش داده می شود و زمینه اشتغال ۱۵۳ نفر در این واحدها فراهم شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد