تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۴۱۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تعادل زیر تابلوی بورس /۱/

مثلث پولبک بازار سرمایه/ غول‌ها را از بند آزاد کنید

می متالز - کارشناس بازار سرمایه درباره راه برون رفت بازار سرمایه از وضعیت فعلی گفت: در کوتاه مدت باید هیجان در بورس را تخلیه کرد و به صورت مقطعی از ابزار‌هایی که سازمان بورس در اختیار دارد استفاده شود.
مثلث پولبک بازار سرمایه/ غول‌ها را از بند آزاد کنید

مثلث پولبک بازار سرمایه

به گزارش می متالز، مسعود بهمنی راد اظهار کرد: به نظر می‌رسد یک روند فرسایشی در بازار وجود دارد و این روند بیشتر به واسطه تصورات آتی شکل گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بخشی از ریزش بازار نیز مربوط به هیجاناتی است که به واسطه پول‌های جدید به وجود آمده و تا زمانی که این هیجانات تخلیه نشود نمی‌توان انتظار داشت بازار برگشت داشته باشد.

وی درباره راه برون رفت بازار سرمایه از وضعیت فعلی گفت: در کوتاه مدت باید هیجان در بورس را تخلیه کرد و به صورت مقطعی از ابزار‌هایی که سازمان بورس در اختیار دارد مانند باز کردن بیشتر دامنه نوسان و کاهش حجم مبنا استفاده کرد تا قیمت‌ها سریع‌تر کاهش یابد و به تعادل نزدیک‌تر شود همچنین برای افرادی که در بلندمدت سهام را نگهداری می‌کنند می‌توان مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفت.

بهمنی راد بیان کرد: از دیگر اقداماتی که می‌توان برای به تعادل رسیدن بازار صورت داد؛ بازگشایی نماد‌های بزرگ مانند "شستا و "فارس" است که حجم زیادی از سرمایه‌ها را در خود محبوس کرده و اگر بازگشایی صورت بگیرد و در قیمت‌های تعادلی باز شوند فشار از بازار برداشته می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی اجرایی نشدن راهکاری ذکر شده توسط سازمان بورس تصریح کرد: این موضوع می‌تواند به دلیل نبود وحدت رویه باشد و بخشی دیگر نیز به خاطر اثراتی است که نمود خارجی پیدا می‌کند به همین دلیل اجرایی نمی‌شود.

بهمنی راد درباره تغییر قوانین خاطرنشان کرد: تغییر مداوم قوانین به بازار آسیب وارد کرده و اعتماد عمومی را از بین می‌برد که باید به حداقل برسد

وی تاکید کرد: تغییر مداوم قوانین هم موجب تغییر ترکیب دارایی‌ها و هم استرتژی کوتاه و بلندمدت در بازار را عوض می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: حتی با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا با رکودی که در سایر بازار‌ها وجود دارد بازار سرمایه در میان مدت بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

عناوین برگزیده