تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۴۲۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تعادل زیر تابلوی بورس/۵/

جایگزینی دامنه نوسان «مثبت ۸، منفی۲»

می متالز - کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: بهتر است در این شرایط به جای دامنه نوسان(مثبت/منفی ۵ درصدی) دامنه نوسان (مثبت ۸/منفی۲) جایگزین شود تا روند بازار اصلاح شده و سیگنال مثبتی به بازار سرمایه داده شود.
جایگزینی دامنه نوسان «مثبت ۸، منفی۲»

به گزارش می متالز، هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که باید در بازار سرمایه رخ دهد، این است که تمامی قوانینی که با اصول بین‌المللی سازگاری نداشته و بدعت سیاست‌گذاران بورس ما بوده، اصلاح شود.

وی ادامه داد: برای مثال حذف دامنه نوسان معاملات ضروری است و اگر در شرایط فعلی، نگران تبعات حذف ناگهانی دامنه نوسان معاملات هستند، بهتر است در این شرایط به جای دامنه نوسان(مثبت/منفی ۵ درصدی) دامنه نوسان (مثبت ۸/منفی۲) جایگزین شود تا روند بازار اصلاح شده و سیگنال مثبتی به بازار سرمایه داده شود.

وی افزود: ضمن اینکه بازارگردانی سهم ها باید حداقل در صفر قیمتی انجام شود تا سهم ها، افت قیمت بیشتری نداشته باشند. علاوه بر این، اعتبار مشتریان باید بدون محدودیت در اختیار کارگزاری ها باشد و سهام بازار بورس و فرابورس و بازار پایه، به عنوان وثیقه اعتبارات مورد پذیرش قرار بگیرد و تفاوتی بین سهام پذیرفته شده در بازارهای مختلف نباشد.

عناوین برگزیده