تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۱۴۲۱۳۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ریزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر پردیس

می متالز - قیمت واحدهای مسکن مهر شهر پردیس به تأسی از ریزش قیمت دلار در هفته‌های اخیر تا ۱۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
ریزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر پردیس

به گزارش می متالز، کاهش قیمت دلار بازار پر تقاضا و پر از دلال مسکن مهر شهر پردیس را تحت تاثیر مثبت قرار داده است. تا پیش از ریزش نرخ دلار واحدهای مسکن مهر آماده سکونت در فازهای متعدد پردیس با قیمت‌های گاه بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

برای نمونه در فاز ۹ جدید قیمت یک واحد مسکونی با تمام امکانات ۹۵۰ تا یک میلیارد تومان بود. در فاز ۱۱ قیمت واحدهای کوزو نیز بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان بود. در فاز ۸ نیز واحدهای ۱۰۵ تا ۱۲۰ متر مربعی با قیمت بین ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان (واحد تکمیل شده و به اصطلاح فول) خرید و فروش می‌شد.

این در حالی است که طی دو هفته اخیر و با ریزش قیمت دلار و سایر ارزها، بازار مسکن مهر شهر پردیس تحت تاثیر مثبتی برای مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. بر این اساس واحدهای مسکن مهر فاز ۸ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این فاز کاهش قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

در فاز ۱۱ (کوزو) واحدهای آماده سکونت (ضامن کلید و کلید تحویل) بین ۷۵۰ تا ۸۲۰ میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است. در فاز ۹ جدید نیز کاهش قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. ناگفته نماند یکی از دلایل افزایش‌های نجومی قیمت مسکن مهر پردیس فعالیت‌ دلالان این شهر است. دلالانی که گفته می‌شود برخی از آنها ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر را در اختیار دارند.

به‌نظر می‌رسد تداوم کاهش قیمت دلار بیشترین تاثیر را در بازار مسکن شهرهای جدید به‌ویژه پردیس خواهد گذاشت.

گرچه کارشناسان اقتصادی بر تاثیرگذاری این روند بر بازار مسکن کشور تأکید می‌کنند اما با توجه به وضعیت این بخش (افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی) در کوتاه مدت نباید منتظر ریزش قیمت‌ها در کلانشهرها از جمله تهران باشیم. نبود تناسب بین عرضه و تقاضا در شهرهای بزرگ نیز دلیلی برای سرعت کم کاهش قیمت مسکن به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده