تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۴۲۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آیا جای این شرکت‌ها در بازار بورس است:

صف فروش "پلاسک" و نگرانی‌های سهامدار

می متالز - افزایش فروش خالص ۲ درصدی و از طرفی رشد ۵ درصدی بهای تمام شده فروش باعث تحقق سود ناخالص ۳۲۱ میلیارد ریال شد که خبر از افزایش ۱۰۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته دارد.
صف فروش "پلاسک" و نگرانی‌های سهامدار

آیا جای این شرکت‌ها در بازار بورس است؟

به گزارش می متالز، با اینکه در ماه‌های ابتدایی سال بار‌ها و بار‌ها در خصوص حباب شکل گرفته در قیمت سهام شرکت‌های کوچک تذکر داده شد، اما میل بی حد بسیاری از سرمایه از سرمایه گذاران کم‌اطلاع و آماتور به دریافت سود‌هایی بادآورده نتوانست مانع از رشد قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

سهام شرکت پلاسکوکار سایپا هم از این قافله عقب نماند و در حالی که شاهد ثبت قیمت‌های بیش از ۱۶.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم در ابتدای مرداد ماه بود، سهامداران این شرکت در سه ماه گذشته چیزی جز صف فروش سنگین و معاملاتی در حد ۲ تا ۳ هزار سهم ندیده اند.

"پلاسک" که در سال مالی ۹۸، زیانی ۶ ریالی را به ازای هر سهم به ثبت رساند و در عملکرد ۶ماهه حسابرسی شده خود سود خالص ۳ ریالی را به ازای هر سهم را محقق کرد که نشان از عملکرد بسیار ضعیف این شرکت در سال جاری دارد.

افزایش فروش خالص ۲ درصدی و از طرفی رشد ۵ درصدی بهای تمام شده فروش باعث تحقق سود ناخالص ۳۲۱ میلیارد ریال شد که خبر از افزایش ۱۰۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته دارد.

هزینه‌های فروش، عمومی و اداری این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری ۲۹۲ میلیارد ریال بوده که رشد چشمگیر ۶۷ درصدی را به ثبت رسانده و البته مهمترین نقش در کاهش چشمگیر سود خالص این شرکت را ایفا کرد.

آیا جای این شرکت‌ها در بازار بورس است؟

تولید و فروش ۳ محصول زیر بیشترین تاثیر را بر درآمد شرکت می‌گذارند که در جدول زیر تغییرات میزان فروش این محصولات در ۶ ماهه نخست سال آورده شده است.

آیا جای این شرکت‌ها در بازار بورس است؟

عناوین برگزیده