تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۴۲۳۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال چهارمحال و بختیاری

می متالز - ۹۲ معدن فعال چهارمحال و بختیاری نوسازی و تجهیزمی شود.
نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نوسازی ۹۲ معدن فعال در این استان به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مهرداد قاسمی با اشاره به ضرورت به روزرسانی تجهیزات معدنی بیان کرد: برای نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال این استان افزون بر سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش معادن این استان را سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره‌برداران و نوسازی ماشین‌آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

قاسمی از فعال شدن شش معدن تعطیل شده در سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: با فعال شدن این تعداد معدن سنگ تزئینی، شن و ماسه و گچ، زمینه اشتغال ۳۵ نفر فراهم شد و تولید مواد معدنی در نیمه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی، از متروکه بودن و ابطال پروانه بهره‌برداری ۱۴۰ معدن قدیمی در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: تعدادی از این معادن با قرار گرفتن در حریم شهر‌ها و روستا‌ها و یا داشتن معارض، در گذشته از آمار معادن استان حذف شده بود که صدور فراخوان و انجام مزایده هشت معدن متروکه قدیمی استان برای احیا و فعال‌سازی با همکاری بخش خصوصی در دستورکار قرار گرفته است.

قاسمی، تعطیل شدن پنج معدن فعال استان به دلیل قطع شدن راه ارتباطی و دسترسی با حکم مقامات قضایی در پیرامون شهر جونقان شهرستان فارسان در سال ۹۹ را یادآور شد و افزود: با اعتراض و شکایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در جلوگیری از خودرو‌های سنگین معدن‌کاران از پل قدیمی و تاریخی «گیشنیگان» راه دسترسی معادن با مرکز شهرستان قطع و معادن غیر فعال شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز برای احداث پل جایگزین و ساخت راه دسترسی جدید به معادن را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار و احداث پل مورد نظر، پنج معدن آماده سنگ تزیینی فعالیت خود را از سر خواهند کرد.

عناوین برگزیده