تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۴۲۳۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«توسن تکنو» برنده مناقصه سفارش خودگردان‌های بانک رفاه

می متالز - پس از نصب و راه‌اندازی موفق راهکار BCR و CRS (ماشین‌های خودگردان) توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، شهر، سپه (حکمت ایرانیان سابق)، آینده، ایران زمین، سامان، دی و اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد. به این ترتیب تعداد بانک‌های دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو به ۹ بانک رسید.
«توسن تکنو» برنده مناقصه سفارش خودگردان‌های بانک رفاه

به گزارش می متالز، پیرو برگزاری مناقصه خرید ۵۰ دستگاه CRS از طرف بانک رفاه کارگران در شهریور ۱۳۹۹، شرکت توسن‌تکنو در بین شرکت‌کنندگان این مناقصه، با اختلاف امتیاز فنی، موفق به دریافت مجوز فروش از طرف این بانک شد. توسن‌تکنو اولین و تنها تولیدکننده و بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانی CRSها در سطح کشور بوده و در مجموع توانسته است با واگذاری بیش از ۱۷۰۰ دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیش از ۹۵ درصد سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

بنا براین گزارش امروزه اجرای تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به یکی از برنامه‌های کلان و استراتژیک بانک‌ها تبدیل شده و یکی از گام‌های تعیین‌کننده برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در مسیر دیجیتالی‌شدن، شیوه پرداخت به موضوع تحول شعب یا Branch Transformation است. در این میان راه‌اندازی راهکار اتوماسیون وجوه نقد به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی بانک‌ها در حوزه «تحول شعب» موردتوجه جدی قرار گرفته و امید می‌رود با ارائه این راهکار، موضوع خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی بانک‌ها تا حد زیادی محقق شود.آمار نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی این ماشین‌ها توسط بانک‌های عامل در شبکه بانکی کشور، استقبال مشتریان روزبه‌روز درحال افزایش بوده است. براساس بررسی‌های انجام‌شده متوسط مدت زمان انتظار برای واریز وجه از طریق شعبه بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه است و این زمان از طریق ماشین‌های خودگردان به یک تا ۵ دقیقه کاهش یافته است. همچنین براساس آمار، تعداد تراکنش‌های واریز در هر خودگردان در مهر ۱۳۹۹ به‌طور متوسط ۱۶ برابر تعداد این تراکنش‌ها در هر خودگردان در فروردین ۱۳۹۷ بوده است. از مجموع این یافته‌ها می‌توان دریافت که رویکرد راه‌اندازی شعب سلف‌سرویس و خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، بهبود تجربه مشتریان را در پی داشته است.

ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR با عبارت معادل فارسی «خودگردان»، نسل جدید خودپردازهای بانکی هستند که نه‌تنها دریافت اسکناس در آنها ممکن است، بلکه می‌توان از طریق آنها اسکناس وارد ماشین بانکی کرد و عملیات واریز آنی وجه نقد به حساب را انجام داد. از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به‌دلیل وجود چرخه‌ خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد. با استفاده از خودگردان و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش داد و به این ترتیب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش داد. همچنین بهبود تجربه مشتریان ناشی از ارائه سرویس ۳۶۵۲۴۷ این ماشین‌ها یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این راهکار برای بانک‌هاست.

عناوین برگزیده