تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۴۲۴۷۸
سرویس خبر : انرژی

سبد تولید پتروشیمی کارون با رونمایی از ۲ محصول متنوع‌تر شد

می متالز - پتروشیمی کارون با هدف تنوع‌بخشی سبد تولید، تأمین نیاز صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش از دو محصول جدید و پرکاربرد رونمایی کرد.
سبد تولید پتروشیمی کارون با رونمایی از ۲ محصول متنوع‌تر شد

سبد تولید پتروشیمی کارون با رونمایی از ۲ محصول متنوع‌تر شد

به گزارش می متالز، علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون امروز (شنبه، ۲۴ آبان‌ماه) در آیین رونمایی از دو محصول جدید شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه این مجتمع نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها، مشتمل بر TDI و MDI و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش پُلی‌یورتان‌ها در خاورمیانه و غرب آسیا است، اظهار کرد: دو گرید جدید MTDA و KMT_10 به‌منظور متنوع‌سازی سبد تولید، تأمین نیاز صنایع تکمیلی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تاب‌آوری در شرایط تحریم از سوی این شرکت عرضه شدند.

وی ادامه داد: عرضه تجاری دو گرید جدید MTDA و KMT_10 افزون بر بی‌نیازی کشور از واردات و صرفه‌جویی ارزی، نیاز فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور را تأمین می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه پتروشیمی کارون ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن KMT_10 را دارد و مهم‌ترین کاربرد این محصول در تولید فوم‌های سرد قالبی با انعطاف‌پذیری بالا به‌منظور استفاده در صنایع خودروسازی و مبلمان اداره و خانگی است، افزود: ظرفیت تولید MTDA در این شرکت یک هزار تن است که این محصول برای رفع نیاز تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت رنگ، رزین و پلی‌یورتان تولید می‌شود.

صدیقی‌زاده با بیان اینکه استفاده از محصول KMT_10 در مبلمان سبب می‌شود که به مرور زمان انعطاف‌پذیری صندلی خودروها و مبلمان از بین نرود و تولید صندلی خودرو با این محصول نیاز به کوره و تجهیزات خاصی ندارد، گفت: محصول MTDA نیز پایه اصلی صنعت رنگ است و استفاده این محصول از سوی شرکت‌های داخلی رضایت آنها را به‌طور کامل جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت پلی‌یورتان نیازمند ساخت واحد پلی‌اُل است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و ساخت پلی‌ال سبب می‌شود صنعت پلی‌یورتان کشور آینده روشنی داشته باشد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه کرونا مشکلات فراوانی برای بخش تولید به‌وجود می‌آورد، اظهار کرد: پتروشیمی کارون از ابتدای امسال تاکنون با وجود مشکلات شرایط کرونایی، ۴۰ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

عناوین برگزیده