به گزارش می متالز، محمدحسین دباغی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از تجهیزات الزامی آسیاها اینچینگدرایو است که در هنگام توقفهای آسیا همانند تعویض لاینر، کار بر روی سیستمهای انتقال نیروی آسیا و توقفهای عملیاتی بیش از بیست دقیقه، از آن برای چرخاندن آسیا و جلوگیری از ضربه به تجهیزات اصلی آن مانند یاتاقانهای ورودی و خروجی، پینیون و چرخدنده استفاده میشود.
معاون نگهداری و تعمیرات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه، با بیان اینکه آسیای گلولهای فاز یک در نوع خود از بزرگترین آسیاهای گلولهای نصبشده در صنعت فرآوری کشور است، گفت: اینچینگدرایو این آسیا، با توجه به بار و وزن مواد داخل آسیا، از ابتدا بسیار ضعیفتر از توان مورد نیاز برای این آسیا طراحی شده بود؛ علاوه بر ایمنی کار پایین با این تجهیز برای پرسنل، تاکنون ۶بار بهدلیل خرابی آن، آسیا دچار ضربه شده و بهازای هر بار بهطور میانگین ۶روز تولید فاز یک کارخانه تغلیظ۲ بهطور کامل متوقف شده است.
دباغی با یادآوری ضعفهای اینچینگدرایو اولیه آسیای بالمیل، گفت: امور تغلیظ برای رفع مشکل، جهت خرید اینچینگدرایو از خارج از کشور اقدام کرد؛ با توجه به قیمت بالای پیشنهادی این تجهیز ( ۳۲۹هزار یورو، حدوداً معادل ۹میلیارد و ۸۰۰هزار تومان)، تحریمها و تاخیر در ساخت و ارسال، این امور به کمک یک شرکت داخلی با انجام تغییراتی در ترمز مکانیکی، موتور، هوزینگ و آداپتور، مشکلات مربوط به اینچینگدرایو آسیا را با قیمت ۳۱۹ میلیون تومان برطرف کرد و از این محل، بیش از ۹میلیارد تومان صرفهجویی شد.